جمعی از مسئولین شهرستان از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر نهبندان و شوسف وکتابخانه ها با مجیدبیکی فرماندار شهرستان نهبندان دیدار و گفتگو کردند.
در این جلسه مجیدبیکی فرماندار شهرستان نهبندان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات به مناسبت ماه مبارک رمضان به ویژه شب های قدر اظهار نمود: کمیته امداد امام خمینی (ره) وکتابخانه ها جزء دستگاه‌های فرهنگی محسوب می‌شوندو این دستگاهها موضوعاتشان در حوزه فرهنگ و اجتماع ساماندهی می گردد به طوری که جدیدا کمیته امداد موضوعات اشتغال را هم دنبال می‌کند.
وی در ادامه اشاره کرد که هدف افرادی که در این نهاد انقلابی خدمت می‌کنند باید خالصانه باشد و از سعه صدر بسیار بالایی برخوردار باشند .
نماینده عالی دولت خاطرنشان کرد : یکی از سیاست‌های کمیته امدادامام خمینی (ره) توجه به حوزه اشتغال می باشد و تسهیلاتی را که در اختیار شما قرار می دهند با کمترین بهره و قرض‌الحسنه در اختیار آنان قرار می دهند.
مجید بیکی تصریح کرد: راهبرد کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمندسازی و با توجه به اینکه در حوزه مختلف ورود پیدا می‌کند در بخشی از آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا می‌کندو اشاره کرد : آموزش به نوجوانان بسیار حائز اهمیت می باشد و هرچه که آموزش هدفمند باشد تبدیل به یک محصول با کیفیت خواهد شد.
وی گفت استفاده از ظرفیت خیرین در دستور کار قرار گرفته و خیرین را در حوزه توانمندسازی مددجویان آگاه نمایند .
فرماندار شهرستان نهبندان در ادامه در حوزه کتابخانه ها اضافه کرد که یکی از نهادهاهایی که باعث ارتقاء فرهنگ می شود کتابخانه ها است .
وی گفت کتابخانه های روستایی باید برنامه های جانبی برای جذب مشارکت مردم داشته باشند و مسئول کتابخانه‌ها محور فعالیت‌های فرهنگی باشد و بایداز افرادی که نفوذ فرهنگی در روستاها دارند استفاده گردد

فرماندار شهرستان نهبندان در پایان گفت : روستاهایی که ۱۵۰۰ نفر جمعیت دارند با همکاری موسسه ابرار دارای کتابخانه می شوند و در ادامه گفت با توجه به نزدیک شدن کنکور و تعطیلی مدارس ساعات کار مطالعه در کتابخانه ها افزایش و شرایط لازم در این خصوص مهیا گردد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله