مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی گفت: ۲۶ وقف جدید به ارزش ۳۴ میلیارد ریال امسال در این استان ثبت شده که اغلب نیت این وقف‌ها مساجد، عزاداری ائمه اطهار، فعالیت‌های قرآنی، کمک به ازدواج جوانان و امور عام المنفعه است.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: دهه وقف سال ۹۹ از روز پنجشنبه ۲۴ مهر ماه همزمان با ۲۷ ماه صفر آغاز می‌شود و تا روز شنبه سوم آبان ادامه دارد که در این مدت ۱۴۶ برنامه با شعار «همه واقف باشیم» برگزار می‌شود.

وی گفت: ۲ نفر خیر بقعه ساز و واقف از استان خراسان جنوبی در مراسمی با حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت ویدئو کنفرانس تجلیل می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: در دهه وقف سال جاری ۲ دستگاه الکتروشوک و فیلتر فشار از محل درآمد موقوفات به بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه املاک موقوفه باید به قیمت روز اجاره داده شود گفت: اوقاف در بیرجند ۲۰- ۲۵ ملک بیشتر ندارد و از این جهت مزایده و اجاره آن تأثیری بر افزایش قیمت اجاره بها نخواهد داشت.

بخشی پور درباره موقوفه بودن یا نبودن آبگرم فردوس گفت: سند ۶ دانگ تک برگ موقوفه بودن این مجموعه موجود است که با توجه به مدارک قانونی به دنبال بازگشت آن به وقفیت هستیم.

وی اضافه کرد: گاهی به دلیل آگاه نبودن برخی افراد نازل‌ترین کاربری‌ها به موقوفات داده شده که با دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد بهترین کاربری‌ها به موقوفات داده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی همچنین گفت: بیش از سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از ابتدای شیوع کرونا در قالب سبدهای غذایی و بسته‌های بهداشتی و غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده است.

وی افزود: مجموع بسته‌های غذایی که از ابتدای امسال بین نیازمندان و سیلزدگان توزیع شده ۱۸ هزار و ۳۱۲ سبد غذایی به ارزش ۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان است.

بخشی پور گفت: چهار هزار و ۱۶۰ بسته بهداشتی به ارزش ۱۳۴ میلیون و ۵۳۰ میلیون تومان نیز از ابتدای امسال بین نیازمندان توزیع شده است.

وی گفت: همچنین از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶۰ هزار و ۷۷۵ پرس غذای گرم به مبلغ ۴۶۸ میلیون و ۳۶۶ هزار تومان از محل موقوفات توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌جنوبی با اشاره به کمک‌های انجام شده در شروع سال تحصیلی بیان ‌کرد: در راستای کمک به دانش‌آموزان نیازمند ابتدا ۱۸۸ بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان توزیع شد و در گام دوم نیز با توجه به تعداد متقاضیان در یک مرحله ۵۰۰ بسته و در مرحله دیگر ۱۰۰ بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان محروم توزیع شد.

وی با اشاره به اجرای طرح دست‌های مهربانی گفت: امسال ۹۵۰ نفر از این طرح بهره‌مند شدند و در طرح پیوند آسمانی نیز امسال ۱۷۰ نفر و با اجرای طرح مهر تندرستی از محل نیات موقوفات ۳۲۰ نفر برخوردار شدند.

حجت الاسلام بخشی پور افزود: همچنین در دهه آخر ماه صفر ۲ هزار و ۴۲۰ بسته مواد غذایی به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ هزار ماسک تاکنون از محل موقوفات تولید شده است گفت: ۹۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تاکنون بابت خرید ماسک هزینه شده و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.