رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: امسال هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از منابع مختلف ملی و استانی به خراسان جنوبی اختصاص یافته که نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

“مجید پورعیسی” روز پنجشنبه در دومین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال جاری که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و ۱۷۷ میلیارد تومان اعتبار نفت داشته‌ایم که براساس شاخص‌های موجود توزیع شد.

وی اظهار داشت: امسال مطالعه‌ای درخصوص شاخص عدم برخورداری داشتیم که با دستور استاندار خراسان جنوبی با تلفیقی از توزیع اعتبارات سال گذشته و مطالعات سازمان برنامه و بودجه، سهم شهرستان‌ها مشخص شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: اعتبار حوزه راه و حوزه آب هر کدام ۵۰ میلیارد تومان است که پس از مشخص شدن پروژه‌ها در صحن علنی شورا مصوب خواهد شد.

وی افزود: مجموع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال‌جاری حدود ۲ هزار میلیارد تومان است که براساس شاخص‌های مربوطه توزیع می‌شود.

پورعیسی گفت: همچنین امسال ۴۸۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای به استان اختصاص یافته که ۴۷۱ میلیارد تومان آن تاکنون ابلاغ شده و از این میزان ۴۵۱ میلیارد تومان به تناسب شاخص‌ها بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شد.

وی بیان کرد: امروز مصوب شد حداقل ۲۰ ساعت به هر دستگاه اجرایی اضافه کار بدهیم تا هزینه‌های ضروری آنها را پوشش دهیم اما جهت‌گیری این باشد که به طور متوسط تا پایان سال ۷۰ ساعت اضافه کار به کارشناسان و ۱۲۰ ساعت برای مدیران در نظر گرفته شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی افزود: انتظار داریم ۶۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال به استان کسری اعتبار هزینه‌ای اختصاص یابد تا بتوانیم برخی کسری‎‌ها و کمبودها را جبران کنیم و تا آخر همین ماه موافقت‌نامه این اعتبارات را مبادله خواهیم کرد.

وی گفت: امسال ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبارات توازن استانی به خراسان جنوبی اختصاص یافت که نسبت به سال قبل سه برابر افزایش دارد و این اعتبارات براساس ۳۶ شاخص در شهرستان‌ها توزیع شده است همچنین اعتبارات نفت استان هم امسال سه برابر شده است.

پورعیسی با اشاره به اینکه تاکنون از چهار منبع اعتبارات تملک دارایی تخصیص بیش از ۸۰ درصد و از یک منبع نیز تخصیص بیش از ۲۵ درصدی داریم افزود: امیدواریم تا پایان امسال تخصیص اعتبارات به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

وی اظهار داشت: در سال جاری با توجه به پروژه‌های نیمه‌تمام، محدودیت آغاز پروژه جدید را داریم و ۱۰ درصد اعتبارات استان برای پروژه‌های جدید در نظر گرفته می‌شود.

همچنین در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نحوه تقسیم اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی و سه درصد نفت و توازن و اجرای تعدادی از پروژه‌های زیربنایی خراسان جنوبی به رای گذاشته شد و همه موارد به تصویب اعضای شورا رسید.