مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از افزایش ضریب بهره‌مندی خانوار استان از گاز طبیعی و پیوستن زودهنگام تمامی ۱۱ شهرستان این استان به پویش سبز گازرسانی خبر داد.

سید محمود هاشمی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با افتتاح پروژه‌های گازرسانی در شهریور ماه جاری، مجموع ضریب بهره‌مندی خانوار شهری و روستایی برخوردار از گاز طبیعی در استان خراسان جنوبی به ۹۸ درصد افزایش یافت.

وی افزود: استان خراسان جنوبی از سال گذشته به پویش سبز گازرسانی پیوسته است و در حال حاضر به لحاظ شهرستانی نیز تمامی ۱۱ شهرستان و ۳۲ شهر خراسان جنوبی به پویش سبز گازرسانی پیوستند و ضریب بهره‌مندی در تمامی شهرستان ها در محدوده ۹۷ تا ۱۰۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: با یاری پروردگار و همت کارکنان طی شهریور امسال ۱۰۹ روستای استان زیر پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.

وی گفت: با اتمام پروژه‌های روستایی در دست اجرا تا چند ماه آینده، ضریب خانوار بهره‌مند روستایی از نعمت گاز طبیعی در استان به ۹۹ درصد افزایش خواهد یافت.

هاشمی افزود: علاوه بر پروژه‌های روستایی، طی ماه جاری پروژه گازرسانی به ۳۶ واحد صنعتی و تولیدی، ۲۰۰ واحد طرح اقدام مسکن ملی و هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان در ۱۳۰ روستا در اقصی نقاط استان به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار داشت: علیرغم شرایط خاص جغرافیایی و پهناور بودن استان و تراکم اندک جمعیت، شتاب گازرسانی در خراسان جنوبی به‌ صورت قابل توجهی در سال‌های اخیر افزایش یافته که نشانگر تلاش جدی کارکنان و عزم راسخ همکاران برای خدمت‌رسانی به هم استانی‌ها است.

خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و به لحاظ جمعیتی حدود یک درصد جمعیت ایران را شامل می‌شود.