نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اسلام در سایه وحدت مسلمین و شناخت کامل از تحریف دشمنان و استعمارگران حفظ می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت شهدای دانش‌آمور غرب کابل در حسینیه جماران بیرجند ضمن محکوم کردن حادثه اخیر تروریستی در افغانستان و تسلیت به دولت و مردم این کشور و نیز جهان اسلام افزود: آنچه در سوابق تاریخ و بیش از آن در دوران استعمار در مبارزه با دین خدا و مکتب انبیا همواره بوده و هست بعد از انواع مانع‌تراشی‌ها و جنگ‌های نظامی، تحریف دین است.

وی با بیان اینکه تحریف دین یکی از اهرم‌هایی است که در طول تاریخ دشمنان خدا از آن استفاده کردند اظهار داشت: دشمنان وقتی نتوانستند دین را حذف کنند آن را تحریف کردند به‌ طوری که دستبرد آنها به کتب الهی و آسمانی را شاهد هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنها تورات را چگونه تحریف کردند، آنچه امروز به عنوان تورات مشاهد می‌کنیم بدترین نسبت‌های شرم‌آور را به پیغمبران دادند که اینجا باید دستبرد دشمن را به این کتاب ملاحظه کنیم، آنها انجیل کتاب خدا را که بر پیغمبر خدا نازل شد، تحریف کردند به طوری که امروز ۱۰۰ نوع انجیل داریم و مشخص نیست کدام برای حضرت عیسی (ع) است.

وی افزود: قرآن کتاب خدا که بر پیغمبر آخرالزمان نازل شد، قابل تحریف نیست و خداوند هم در این کتاب وعده داده که این کتاب را حفظ می‌کند و یکی از زوایای اعجاز قرآن، حفظ قرآن از تحریف است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: اما اسلام قابل تحریف است و هر کسی به اصطلاح خود یک قرائت از اسلام دارد.

وی گفت: دشمنان با هر یک سلیقه و سیاست اهداف خود را بر اسلام تحمیل می‌کنند و علاج این مساله خود مسلمین هستند که باید اسلام را از تحریف حفظ کنند چراکه دشمن از این ابزار با برنامه‌ریزی حداکثر استفاده را می‌کند.

امام جمعه بیرجند افزود: صاحبنظران محقق و شخصیت‌های اندیشمند از جای جای جهان و حتی بسیاری از محققان شرقی که خودشان اروپایی هستند در ارزیابی اینکه چه دینی می‌تواند و شایسته حاکمیت بر دنیا است، اقرار دارند که اسلام است لذا در این راستا اگر این فهرست را جمع کنیم خودش یک کتاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اسلام ناب یک حریف بلامنازع در دنیا است و جاذبه‌های آن قدرت جذب همه مردم را دارد گفت: این در حالی است که دشمن بیکار ننشسته و از وقتی پای استعمار به کشورهای اسلامی آمد، تدارک این کار را دیدند یعنی برنامه‌های درازمدتی را گذاشتند تا بتوانند با تحریف اسلام جاذبه‌های آن را از بین ببرند و خود را بر مردم دنیا تحمیل کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: استعمارگران در جامعه شیعه برای تحریف اسلام، باب و بهاء را ساختند و اسلامی به میل و اهداف شوم خود تنظیم کردند تا جاذبه‌های اسلام حقیقی را از بین ببرند، مشابه آن در جامعه تسنن نیز وهابیت را ایجاد کردند البته حضور علما و احساس وظیفه دانشمندان دینی در جامعه شیعی توانست آنان را در مساله باب و بهاء رسوا کند و اجازه ندادند به عنوان یک دین و مذهب مطرح شود.

وی افزود: وهابیت که سنی نیست و مبانی وهابیت با یهود یکسان است، این را همه برادران اهل سنت توجه داشته و دارند بنابراین آنچه او بین شیعه و سنی قائل است حالت نفاق‌گونه دارد و دروغ می‌گوید دلیلش این است که برای رسیدن به هدف هر مانعی را از بین می‌برند حالا چه سنی یا شیعه هدفش این است که اسلام را از بین ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: داعش و گروه‌های تکفیری نیز دست‌ساخته استعمار است برای اینکه اسلام به عنوان رقیب بلامنازع را از صحنه خارج کنند، برنامه استعماری برای ایجاد اختلاف بین مسلمین است اما جایی که تسلط پیدا کنند دستشان به خون شیعه و سنی آغشته می‌شود.

وی ادامه داد: از سازمان بین‌الملل و شورای امنیت و حقوق بشر استعماری که انتظاری نیست اما متاسفانه بیش از ۵۰ کشور اسلامی بازیچه استعمار شدند و علمای برخی مذاهب در محکوم کردن انواع و اقسام جنایات که برخلاف اسلام و سنت دین است، سکوت می‌کنند و به تفرقه‌ها دامن می‌زنند تا مسلمان را به جان هم بیندازند.

امام جمعه بیرجند گفت: اگر شخصیت‌های متعهد و ۲۰۰ هزار شهیدی که از جانشان مایه گذاشتند و نیز سمبل‌هایی از جمله شهید چمران و حاج قاسم سلیمانی‌ها نبودند امروز کشورهای منطقه تحت تصرف داعش و وهابیت و حضور مستقیم اسرائیل و امریکا بودند اما این رادمردان با بصیرت به وظیفه انسانی و اسلامی خود عمل کردند و امروز کشور ما پر از این شخصیت‌ها است.

وی ادامه داد:  اگر فرهنگ بسیجی و فرهنگ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به دیگر کشورهای اسلامی منتقل می‌شد امروز دشمن خفه بود و جرأت حرف زدن هم نداشت اما متاسفانه عده‌ای به هر سازی که آنها می زنند، می‌رقصند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: آیا خون مظلوم شهدا ما را بیدار نمی‌کند و چه زمانی می‌خواهیم از این خواب مرگ بیدار شویم تا حق را از باطل و کفر را از اسلام تشخیص دهیم.

وی افزود: امیدواریم هر مسلمان با بصیرت در واقع پیام‌رسان دین حق و عدل باشد و با وحدت مسلمین در حکومت عدل الهی، حکومت قرآن و سنت پیامبر اکرم (ص) همواره جامعه بشری از دست این گرگ‌های دوپا نجات پیدا کند و بتواند با فرهنگ الهی و اسلامی جهان را آباد کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این مراسم ضمن ابراز همدردی با ملت افغانستان، حادثه تروریستی اخیر در کابل و کشتار دانش‌آموزان بی‌گناه را محکوم کرد و گفت: هنوز مردم افغانستان از زیر فشار و هجوم شوروی‌ها نجات پیدا نکرده  بودند که آمریکایی‌ها ۲۲ سال پیش به افغانستان هجوم بردند.

سردار علی قاسمی افزود: مردم خراسان جنوبی این جنایت را محکوم کرده و خود را شریک غم مردم افغانستان و تمام بلاد اسلامی می‌دانند و با آنها اعلام وحدت و از دشمنان اسلام ابراز انزجار می‌کنند.

مراسم بزرگداشت قربانیان حادثه تروریستی غرب کابل امروز به صورت محوری در محل حسینیه جماران بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، معاونان استاندار، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی و تعدادی از اتباع افغانستانی مقیم خراسان جنوبی برگزار شد.

حمله تروریستی روز شنبه (۱۸ اردیبهشت) در مقابل مدرسه دخترانه سیدالشهدا واقع در منطقه شیعه ‌نشین شهر کابل، ۶۰ شهید و بیش از ۱۵۰ زخمی به دنبال داشت.