استاندار خراسان جنوبی گفت: با استفاده از تکنیک های نوین برای ۲ هزار شهید استان بدون هیچ هزینه کانال اطلاع رسانی ایجاد و از این امکانات برای بازتاب های جهانی استفاده شود.

 دکتر محمد مهدی مروج الشریعه دوشنبه شب در ستاد اجرایی کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی افزود: کانال اطلاع رسانی برای این نیست که از آن سوی آب همیشه خوراک فکری و فرهنگی تهیه کنند و ما به دنبال نحوه استفاده از آنها باشیم بلکه خود ما باید تولید اطلاعات کنیم.
وی ادامه داد: اگر ما از این ظرفیت ها استفاده نکینم دیگران به بهترین شکل ممکن اما با مخرب ترین آثار بازخورد استفاده می کنند.
وی افزود: چطور برای یک مشکل درمانی و بهداشتی در یک روستا یک موج انفجار اطلاعاتی ایجاد می شود، هر کس با هر نیت این کار را انجام می دهد فضای فکری را در یک شبکه عظیم اطلاع رسانی در اختیار می گیرد و چرا ما برای معرفی موضوع مربوط به ۲ هزار شهید که بزرگترین سرمایه فرهنگی خراسان جنوبی است استفاده نکنیم.
استاندار خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه های استان باید در این خصوص مسئولیت داشته باشند.
مروج الشریعه یادآور شد: زیرساخت هایی مثل نمایشگاه بین المللی بیرجند هم در خراسان جنوبی وجود دارد که باید از آن در ایامی که در مرکز استان نیاز به مراکز تجمع نفری داریم استفاد شود.
وی اضافه کرد: سالن های مختلف در داخل استان ، دانشگاه های مرکز استان و مراکزی که می توانند به لحاظ زیرساختی به تجمع نفری کمک کنند مورد استفاده کنگره قرار گیرد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: قبل از برگزاری مراسم با مسئولان کمیته ها باید با رئیس سازمان صدا و سیما ، وزیران آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی و …به این نتیجه برسیم تا از کمک های مورد نیاز به شکل مشارکت طرفیتی استفاده کنند.
مروج الشریعه افزود: باید مسیری در استان پایه گذاری شود که برای سال های متوالی تا برگزاری کنگره شهدای بعدی با هر شکل و محتوا آثار این گرامی داشت به شکل مستمر در صحن علنی جامعه به شکل زنده همیشه حاضر و ناظر باشد.
وی اظهار کرد: اصل مساله مشارکت و حضور مردم در گرامی داشت یاد شهدا است به شکلی باید باشد که در بستر تاریخ خراسان جنوبی برجستگی کلام، گفتار، نگاه و قلم و همه آثار شهدا ملکه ذهن جامعه باشد.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این موضوع وقتی قابل انجام است که آحاد مختلف مردم، گروه ها، سمن ها، تشکل ها و بخش های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و آموزشی در سنین مختلف و طبقات مختلف اجتماعی تک به تک در این مساله حضور داشته باشند.
مروج الشریعه گفت: اصل مشارکت مردم ضامن اصلی پایداری چگونگی تکریم مداوم ومستمر یاد ونام شهیدان است.
وی افزود: اگر شرایط و فضای فرهنگی در جامعه به گونه ای فراهم شد که دانش آموزان یک مدرسه در سطح دبستان این انگیزه و علاقه در آنها ایجاد شد که خودشان شروع به نقاشی شهدا کردند، باید امیدوار باشیم که توانستیم مشارکت آحاد مردم را در لایه های مختلف جامعه به خدمت بگیریم.
وی اظهار داشت: صرف نظر از کمیته ها و کارگروه هایی که در بخش های مختلف تخصصی ارائه گزارش کردند، نهادهایی در جامعه هستند که کارهای پایدار و با ارزشی را می توانند به عنوان نمود تام و تمام اصل مشارکت مردم به انجام برسانند که اداره کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان از این نهاد ها هستند چون با اقشار مختلف سروکار دارند.
وی یادآور شد: هر مدرسه و هر دانش آموز می تواند برای نشر و چگونگی تداوم تفکر و راه شهیدان یک پایگاه فکری باشد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: جلسه ویژه رئیس کارگروه های کنگره ۲ شهید استان یکبار دیگر برگزار شود و این نباید از هفته آینده فراتر رود.
مروج الشریعه افزود: بسیاری از کارها می تواند فقط بر اساس حضور و اعتقاد و نوع مشارکت طلبی از لایه های مختلف مردم با حداقل هزینه های به انجام برسد.
وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی تا اعماق آنچه نفوذ اداری دارند در لایه های مختلف جامعه حضور پیدا می کنند.
وی اضافه کرد: شهدا متعلق به جامعه، امت اسلامی و ۷۶۸ هزار نفر جمعیت این استان است و این کارگروه ها نوع تقسیم وظایفی را که با مردم می خواهند داشته باشند، شفاف و روشن با پلان های خاص برنامه ای برای مردم تعریف کنند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: باید نوعی از برنامه های فرهنگی را در اولویت قرار داد که خود پایه ای باشد برای تداوم برنامه های آینده که به صورت مستمر و خودجوش ادامه پیدا کند.
مروج الشریعه افزود: بعضی از نهاد های مردمی مثل شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری و دهیاری ها حلقه اتصال مردم با کمیته ها و کارگروه های ذیل ستاد برگزاری کنگره هستند که باید نقش آنها مشخص شود.
وی اظهار داشت: همه خراسان جنوبی به شکل یکپارچه در این موضوع مداخله می کند و اینکه همه شرایط را در مرکز استان فراهم می کنیم صحیح نیست چون مرکز خراسان جنوبی تنها نقطه شروع اعلام برنامه هاست.
وی تبا بیان اینکه هر شهرستانی خود یک کانون فعال است و مسئولیت آن با فرماندار است یادآور شد: این استان با وجود همه مشکلات تا جایی که جا دارد در میدان حاضر می شود و آنچه از منابع مالی و اعتباری استان قابل انجام باشد تامین می شود.
مروج الشریعه افزود: یکی از راه های تامین منابع مالی کاهش هزینه ها و تجمیع فعالیت هاست، بعضی از برنامه های به شهرستان ها تفویض شود، غیر از آنچه در مرکز استان ناگزیر هستیم کاروان هایی داشته باشیم و تجمعی به شکل نمادین برای یک جلسه داریم اما بقیه برنامه ها به جای حمل ونقل های مکرر روش برنامه ریزی تغییر کند تا موجب هم افزایی و جلوگیری از هزینه اضافی شود.
وی اظهار کرد: از مدیرکل صدا و سیمای استان تقاضا داریم که قبل از شروع برنامه ها ،فضاسازی فرهنگی حداقل ۲ ماه قبل از اجرای برنامه ها از رسانه استانی انجام شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله