مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در طی دیدار با هنرمندان شهرستان فردوس به پای درد دل جامعه هنری این شهرستان نشست و در جهت حل مشکلات آنها قول مساعد داد.
 علی فرخنده  در نشستی صمیمی با هنرمندان فردوس گفت: در ۶ ماهه اخیر برنامه های متنوعی در سطح استان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرایی شده که از جمله آنها نمایشگاه نوشت افزار، رونمایی از نقشه مهندسی استان، طرح جامع جهاد تبیین، طرح جامع گردشگری تعالی بخش، فعال سازی مجدد شورای فرهنگ عمومی استان بعد از قریب به دو سال وقفه، تمرکز زدایی از برگزاری جشنواره ها و رویداد ها از جمله شعر فجر استان می باشند.
وی افزود: خوشبختانه در چند ماه اخیر همچنین اقداماتی در خصوص مشارکت سایر دستگاه های اجرایی برای برگزاری برنامه ها و رویدادهای فرهنگی صورت پذیرفته و شاهدیم که تمامی نهادهای اجرایی و فرمانداری های شهرستان ها در برنامه های فرهنگی  با مشارکت و حمایت مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پای کار بوده اند.
وی در خصوص اجراهای پاتوقی به صورت سیار در سطح استان در جهت محرومیت زدایی فرهنگی گفت: نگاه کلان این اداره کل مبنی بر برخورداری عادلانه تمامی شهرستان ها بدون هیچگونه برتری و مطابق ظرفیت آن شهرستان در برنامه ها و پروژه های فرهنگی و هنری می باشد.
فرخنده با اشاره به رویدادهای کشوری گفت: برنامه های مهمی در سطح ملی برگزار نموده و خواهیم کرد که از جمله آنها ایران جوان بمان با موضوع جوانی جمعیت، جشنواره فیلم و عکس کویر زندگی و میزبانی رویداد رسانه‌ای شرق کشور با میزبانی از پنج استان در اختتامیه این جشنواره می باشد.
وی با تاکید بر لزوم دیده شدن آثار هنرمندان استان گفت: با بهره گیری از ظرفیت هنرمندان استانی در جهت اجرای جشن ها و جشنواره ها و توجه بیشتر به آثار هنری بومی مانند استفاده از این آثار برای برنامه هایی همچون تقدیم هدایا به میهمانان استانی و کشوری، سعی بر آن شده است اقداماتی هر چند ناچیز در برابر زحمات و تلاش های هنرمندان عزیز استان به منظور حمایت مادی و معنوی از آن ها انجام پذیرد.
علی فرخنده در خصوص زیرساخت های  فرهنگی هنری استان گفت: در اکثر شهرستان‌های استان پروژه‌های نیمه‌تمامی داریم که در مصوبات دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری مقرر شده بودجه ای برای تکمیل این پروژه ها اختصاص پیدا کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان با اشاره به بیمه هنرمندان گفت: حمایت های مادی و معنوی از هنرمندان از اهم موضوعات فرهنگ و ارشاد اسلامی است و فرهیختگان با دارا بودن شرایطی از جمله داشتن رزومه هنری می توانند از این حمایت‌ها برخوردار شوند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور