رئیس ثبت اسناد و املاک شهرستان طبس از نقشه برداری رایگان زمین های زراعی در این شهرستان خبر داد.

 کدخدایی  رئیس ثبت اسناد و املاک شهرستان طبس گفت: بیشترین هزینه‌ای که بر دوش مالکین اراضی مزروعی برای تثبیت مالکیت و اخذ سند می‌باشد، نقشه برداری از زمین است که از این پس به صورت رایگان و توسط شرکت طرف قرارداد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بازه زمانی محدود انجام می‌شود.

او افزود: متقاضیان اسناد مالکیت زراعی و باغات می‌توانند با ارائه مدارک مالکیتی خود به دفتر نظام مهندسی کشاورزی واقع در بلوار امام رضا (ع) و تشکیل پرونده از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

کدخدایی با استناد به قانون «جامع حدنگار (کاداستر) کشور» که در سال ۹۴ لازم الاجرا شده، بیان کرد: این قانون، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را مکلف نموده تا به مدت پنج سال از این تاریخ، اسناد مالکیت کاداستری همه املاک و اراضی داخل در محدوده مرز‌های جغرافیایی کشور را صادر نماید و پس از اتمام مهلت مذکور، ارائه هرگونه خدمات ثبتی به اشخاص منوط به تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای می‌باشد.

رئیس ثبت اسناد و املاک شهرستان طبس از دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای دعوت کرد تا با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان و با ارائه اصل سند مالکیت دفترچه‌ای نسبت به تعویض سند مالکیت خود به کاداستری اقدام نمایند.

او در خصوص اسناد نهضت ملی مسکن عنوان کرد: در سال گذشته بیش از دو هزار و ۵۰۰ سند مالکیت قطعاتی اراضی سایت‌های ۵۰ و ۷۹ هکتاری صادر شده است

کدخدایی بیان کرد: امسال نیز سند مالکیت کلی سایت ۳۵۰ هکتاری به نام زمین شهری صادر و عملیات مقدماتی صدور اسناد قطعاتی، بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ قطعه از این اراضی آغاز شده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور