مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با بیان این مطلب افزود: طرح آموزش تا اشتغال رشته گلیم بافی به صورت پایلوت در یکی از شهرستان های تابعه استان اجرا می شود.
نفیسه نخعی در جلسه هماهنگی اجرای طرح مذکور گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان و ضرورت توسعه مشاغلی غیر از کشاورزی، توجه به صنایع دستی و مشاغل خانگی به خصوص در سطح روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: هنر گلیم بافی به عنوان هنر اصیل استان در شهرستان های مختلف و با نقوشی خاص که معرف فرهنگ اصیل مردم منطقه است، ظرفیتی است که نیاز به معرفی و توسعه دارد.
وی ادامه داد: در این راستا، طرح آموزش تا اشتغال رشته گلیم بافی با محوریت اشتغال بانوان روستایی در شهرستان درمیان به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.
مدیر کل دفتر بانوان و خانواده عنوان نمود: در این طرح، بانوان مستعد این شهرستان بعد از شناسایی مورد آموزش قرار گرفته و پس از تولید، اشتغالزایی و بازاریابی برای فروش محصولات، از دیگر اهداف این طرح می باشد.
وی، هدف اصلی اجرای این طرح را شناسایی و بالفعل کردن استعدادهای بالقوه روستایی جهت توسعه همه جانبه روستاها عنوان کرد و ادامه داد: توانمند سازی زنان روستایی و معرفی این هنر اصیل بومی خراسان جنوبی از تاکیدات طرح مذکور می باشد.
عالیه خواجوی مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها نیز در این جلسه افزود: نمایشگاه توانمندی های روستایی ۲۴ مرداد ماه با هدف معرفی ظرفیت های روستایی، صنایع دستی و هنر بومی استان ها در تهران برگزار می گردد.
وی ادامه داد: استان خراسان جنوبی با توجه به تعدد هنرهای بومی و صنایع دستی در سطح روستاها و به منظور معرفی این توانمندی ها در سطح ملی، در این نمایشگاه حضوری فعال خواهد داشت.
گفتنی است این جلسه با حضور مدیر کل دفتر بانوان و خانواده ، مدیر کل دفتر روستایی و شوراها، رئیس آنوزشکده سپیده کاشانی، معاون وکارشناسان دفتر بانوان برگزار گردید.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله