🔹استاندار خراسان جنوبی گفت: مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد.
؛ جواد قناعت با تأکید بر این مطلب در نشست بررسی مسایل مجتمع کک طبس که با حضور مدیرعامل و سهامداران مجتمع، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همراه بود، به عنوان شعار سال؛ “جهش تولید با مشارکت مردم” اشاره و خاطرنشان کرد: این مجتمع که در ابتدای دولت سیزدهم با ۲۰ درصد ظرفیت دو باتری فعال بود، به همت سهامداران و با پیگیری های صورت گرفته، با افزایش حجم تولیدات به فعالیت خود ادامه داد.
🔹وی با اشاره به فعال شدن دو باتری این کارخانه در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: با رسیدن باتری‌های قبلی به ظرفیت ۱۰۰ درصدی و افتتاح فاز دوم کارخانه شامل باتری‌های سه و چهار، تولید کک در این مجتمع افزایش چشمگیری داشت.
🔹استاندار با قابل تقدیر خواندن اقدامات صورت گرفته، اظهار داشت: فعالیت این مجتمع در اشتغالزایی و رونق استان نقش بسزایی دارد.
🔹قناعت با اشاره به طرح های توسعه ای این واحد تولیدی متذکر شد: به جهت اهمیت موضوع و نقش تولیدات این کارخانه در رفع نیاز داخلی کشور، مجتمع کُک طبس باید با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد.
🔹در ادامه این نشست درخصوص راهکارهای توسعه و افزایش سطح تولید کک در این مجتمع بحث و تبادل نظر شد.
🔹شایان ذکر است؛ مجتمع کک طبس، سومین مجتمع صنعتی تولید کک کشور است که با زیربنای ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۳۰۰ هزار متر مربع ایجاد شده و زمینه اشتغال حدود ۴۰۰ نفر را فراهم آورده است.
🔹کک تولیدی این مجتمع در صنایع فولاد و زغال کاربرد دارد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور