مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از آغاز فعالیت موسسات فرهنگی قرآن و عترت با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خبر داد.

ناصر نبی زاده با بیان این خبر، عنوان کرد: با توجه به موافقت ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با بازگشایی تدریجی مراکز فرهنگی و آموزشی در کشور و اطلاعیه از مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، آغاز فعالیت موسسات فرهنگی قرآن و عترت در چارچوب شرایطزیر امکان پذیر است:

  1. برگزاریدوره های آموزشی با تعداد محدود در یک فضای و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی صورت خواهد پذیرفت.
  2. انجام فعالیت های پژوهشی،تبلیغی و ترویجی و مشاوره ای در موسسات دارای مجوز،با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ممکن خواهد بود.
  3. استفاده همه عوامل اجرایی و متعلمان از ماسک و دستکش بهداشتی و در دسترس بودن مواد ضد عفونی کننده در فضای آموزشی و ضد عفونی نمودن فضا و امکانات آموزشی(بصورت متناوب)ضروری است.
  4. برگزاری ادامه دوره های ناتمام قبلی و اتمام آن ها طبق توافق بین تشکل ها و مخاطبان با نظارت این اداره کل در اولویت است.
  5. حضور افراد در تشکل ها حداکثر ۳ ساعت در روز خواهد بود.
  6. برگزاری محافل،اردوها و مراسم گروهی که مضمن تجمع افراد است همچنان ممنوع می باشد.
  7. بازگشایی تشکل های قرآنی در شهرها و مناطق با وضعیت قرمز- حسب اعلام ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا- ممنوع می باشد.
  8. پذیرش و آموزش خردسالان زیر هفت سال و مخاطبان بالای ۵۵ سال در حال حاضر مجاز نمی باشد.
  9. برگزاری مهد و پیش دبستانی در محیط موسسه،منوط به اخذ مجوزهای لازم از وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی و بر اساس اعلام و رعایت پروتکل های آن ها می باشد.
  10. توصیه می شود که در صورت امکان از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری کلاس های مجازی استفاده شود.این موضوع با رضایت قرآن آموزان و خانواده هایشان امکان پذیر بوده و اجباری نیست.