?استاندار خراسان جنوبی، شخصیت مرحوم آیت الله ربانی را مثال زدنی و منحصر به فرد خواند.
معتمدیان با بیان این مطلب در دیدار جمعی از روحانیون، علما و اعضای خانواده آیت الله ربانی، خاطرنشان کرد: این مجتهد، عالم و مجاهد عالیقدر، نزدیک یک قرن عمر مفید خود را صرف خدمت به مردم و انقلاب کرد.
?وی ادامه داد: خدمت بی منت به مردم از مهمترین ویژگی های این انسان شریف بود.
استاندار از ارادت خود به آیت الله ربانی مهمویی گفت و اظهار داشت: خبر ارتحال این روحانی عالیقدر، باعث تأثر و تألم همه مردم و ارادتمندان ایشان شد.
?معتمدیان متذکر شد: شرایط موجود و محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا، حضور و همراهی مردم در مراسم تشییع جنازه این عزیز را با مشکل مواجه کرد.
?وی تأکید نمود: قطع به یقین اگر وضعیت موجود نبود، شاهد حضور خیل جمعیت و مراسمی باشکوه در سوگ ایشان بودیم.
استاندار در تشریح و تبیین اقدامات و عملکرد آیت الله ربانی از نقش ایشان در همه حوزه های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی گفت.
?معتمدیان بر نقش تأثیرگذار این عالم ربانی در هدایت امورات جامعه تأکید کرد.
?وی در ادامه به نقش ارزنده روحانیت در جامعه اشاره کرد و همراهی و مساعدت این قشر تأثیرگذار را در به سرانجام رساندن برنامه های توسعه ای استان خواستار شد.
شایان ذکر است:آیت الله حاج ابراهیم ربانی مهمویی، که روز شنبه ۲۵ مردادماه در سن ۹۳ سالگی درگذشت،اولین امام جمعه بیرجند پس از انقلاب بود که سال‌ها در دیوان عالی کشور و شورای عالی قضایی مسئولیت داشت و در حوزه‌های علمیه قم، بیرجند و نجف کسب علم کرده و از آیت‌الله سید محمود شاهرودی و امام خمینی(ره) اجازه اجتهاد داشته است.

وی علاوه بر اقامه نماز جماعت در مسجد بازار بیرجند، تدریس، قضاوت و سایر فعالیت‌های مرتبط فرهنگی در عرصه اقتصادی نیز خدمات شایان توجهی انجام داده که از آن میان می‌توان به کمک در تأسیس کارخانه لاستیک‌سازی و کارخانه صابون سازی بیرجند اشاره کرد.