۵۲۲ طرح در عرصه‌های مختلف با کمک بسیج در خراسان جنوبی در یک سال گذشته اجرا شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان در نشست خبری با اشاره به اینکه ۷۴۰اجرای ۵۲۲ طرح در عرصه‌های مختلف با کمک بسیج در خراسان جنوبی طرح در این مدت آغاز کردیم گفت: برای این طرح‌ها ۲۱ میلیارد تومان هزینه شده و بقیه طرح‌ها هم که اولویت با طرح‌های آب است در حال اجراست.
هنری با بیان اینکه بیشتر  طرح ها ابرسانی به روستاها، آب کشاورزی و جاده‌ها هم، افزود: در سال جاری مسکن محرومان و جاده های بین مزارع و راه های روستایی نیز از برنامه های قرارگاه محرومیت زدایی سپاه است.
به گفته وی در زمینه اشتغال هم از ۲ سال گذشته تاکنون ۴۵۰ صندوق قرض الحسنه مردمی تشکیل شده است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان گفت: در زمینه تسهیلات نیز مجموعه بانکی و صندوق ها در قالب مشاغل خرد خانگی با هماهنگی خیران و راه اندازی کارگاه تجمیع اشتغال در استان هزار و ۶۵۸ نفر اشتغال مستقیم در استان با محوریت صندوق های قرض الحسنه ایجاد کردیم و ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض پرداخت کردیم.
وی گفت: یکی دیگر از اولویت‌های برنامه‌های امسال هم ایجاد تعاونی و اشتغالزایست که در این زمینه تفاهم نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شده است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان همچنین گفت: برای کمک در بحث کرونا بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان منابع مالی جذب شده و در این راستا بیش از ۴۴۵ گروه خدمت رسانی کردند.