نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: شاخص‌های انقلاب اسلامی به فرموده امام راحل هرگز کهنه نمی‌شود و این انقلاب، اسلام و دعوت انبیا به تعبیر قرآن کریم ریشه در فطرت، عقل، علم و وحی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مصلای المهدی (عج) اقامه شد افزود: این شاخص‌ها و مفاهیم مدت مصرف ندارد که تمام شود.

وی بیان کرد: اگر عدالت، ایمان، وفا، کمال، عفت، شجاعت، شهامت و شهادت و سایر موضوعات مطرح است پس تاریخ مصرف ندارد لذا بشر بخواهد یا نخواهد، بپسندد یا نپسندد این موضوعات جزو عناصر استوار و سنت الهی هستند و تغییر نمی‌کنند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: ممکن است فردی به عنوان مدعی انقلابی در عمل، گفتار و اندیشه، خلاف، انحراف یا عهدشکنی کند اما تنها علاج برگشت به انقلاب، اسلام و خدا است.

وی با تاکید بر اینکه قدردانی از انقلاب به میزان معرفت ما از آن است عنوان کرد: از بنیانگذار انقلاب اسلامی تا تمامی سلسله مراتب پایبند به ارزش‌های انقلاب، علم و اخلاق بودند و دنیا در مقابل انقلاب خاضع است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: همه دشمنی‌هایی که از جانب استکبار جهانی می‌شود و همه تهاجم‌ها، جنگ و فشارهای سیاسی و اقتصادی برای نابودی انقلاب است اما روزی که امام آمد یا رحلت کرد بحث ایران تنها نبود بلکه همه پرچم‌های کشورهای جهان برای عزای عمومی بین‌المللی نیمه افراشته شدند چون اصل مساله را نمی‌توانستند انکار کنند.

وی با تاکید بر لزوم قدرشناسی معجزه انقلاب توسط مسوولان و مردم گفت: در زمان انقلاب دیگران وظیفه خود را انجام دادند اما ما در هر جا و هر لباسی که هستیم، چه کردیم.

وی اظهار داشت: انقلاب دو کار خیلی مهم انجام داد یکی اینکه سیستم بی‌منطق و بی‌دلیل پادشاهی و شاهنشاهی را بعد از چندین سال ریشه‌کن کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حکومت در واقع می‌تواند بهترین ابزار برای رشد انسان باشد گفت: فلسفه حکومت روشن است، استعدادهای نامتناهی انسان به صورت فردی ظاهر می‌شود، به صورت جمعی اصطکاک منابع داشته و ایجاد قانون می‌کند و در این جهت دلیل عقلی و نقلی دارد که حکومت مهمترین عامل رشد انسان‌ها است.

وی افزود: اگر چنانچه حکومت صالح باشد موجب رشد می‎شود اما اگر ناصالح باشد بدتر از وحشی‌گری است، چون در وحشی‌گری هم مظلوم پای فرار دارد و می‌تواند از چنگ ظالم فرار کند و هم اگر کمال به دست نیاورد چیزی از دست نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی از حکومت به عنوان سرنوشت انسان‌ها یاد کرد و گفت: حکومت باید بر پایه دلایل عقلی و فطری بوده تا منطق داشته باشد لذا مساله پادشاهی یا شهنشاهی چه منطقی دارد لذا این برده‌گیری بزرگی از جامعه است.

وی افزود: انقلاب اسلامی به راستی معجزه قرن بود که توانست اصل سیستم پادشاهی را عوض کند و با ایمان مردم و به صورت ناباورانه قدرت جهنمی پادشاهی و شهنشاهی را کنار بزند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه نسبت به ایده‌های این انقلاب ناسپاسی می‌کنیم اظهار داشت: مشکلاتی که برای مردم پیش می‌آید از طریق افراد مسوول یا غیرمسوول پیش می‌آید.

وی گفت: در مقابل آن شهامت‌ها، شجاعت‌ها، گذشت‌ها، ایثار و فداکاری‌ها برای آرمان‌های انقلاب که ایده ما و امر فطرت و عقل ماست، آنها هرچه داشتند گذاشتند و برخی به دنبال سوءاستفاده شخصی، درآمد، سازش با بیگانه و سایر موارد هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: باید حواسمان جمع باشد و خیلی جاها مشاهده می‌کنید آمریکا تحریم می‌کند در حالی که کاره‌ای نیست و مشکل از خودی است.

وی عنوان کرد: اگر همه ما یک حرف براساس انقلاب، دین، عقیده و منافع ملی بزنیم آمریکا کاره‌ای نیست؛ چه کسانی آمریکا را پرجرات می‌کنند که حرف بزند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: تجربه ثابت کرده در سال‌های انقلاب هر وقت همه در اهداف انقلاب هماهنگ شدیم آمریکا، اسرائیل یا کشورهای دیگر خفه شدند اما هر وقت کسانی به آنها رو دادند، طلبکار درآمدند.

وی افزود: مشکل ما فقط تحریم آمریکا نیست، کم و بیش با تحریم‌های داخلی براساس گرانفروشی‌ها، احتکارها و انواع و اقسام سوءاستفاده‌ها مواجه هستیم.

وی گفت: اگر براساس آنچه اهداف نظام، انقلاب، جامعه، ملت و کشور است، عمل کنیم تمام توطئه‌ها خنثی است و باید برگردیم و از انحرافاتی که به وسیله ما انجام می‌شود، توبه کنیم.