دانشکده پرستاری و مامایی قاینات با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهرستان به‌طور رسمی به دانشکده علوم پزشکی ارتقاء یافت و ساختمان ام آر آی بیمارستان شهدای قائن به طور رسمی به بهره برداری رسید.

، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص گفت: ام. ار. آی شهر قاین، یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تشخیصی استان خراسان جنوبی به عنوان دستگاهی منحصر بفرد به بهره‌برداری رسید.
دکتر بهرام عین اللهی با بیان اینکه این امکانات نه فقط برای قاین بلکه برای کل استان و سایر استان‌ها است ادامه داد: با استفاده از این دستگاه، مردم نه تنها در خراسان جنوبی بلکه استان‌های مجاور هم خدمات دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به افتتاح دانشکده علوم پزشکی قاینات که به تازگی در شورای گسترش وزارت بهداشت به تصویب نهایی رسید، گفت: امید است با افزایش امکانات آموزشی و درمانی در استان امکانی برای جوانان فراهم شود که در رشته‌های مختلف علوم پزشکی تحصیل کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: به یقین آینده بسیار روشنی در کشور خواهیم داشت و امروز از نظر آموزش پزشکی در منطقه وضعیتی خوب و  انحصاری داریم.
وی با اشاره به پراکندگی امکانات در نقاط مختلف کشور افزود: در تمامی رشته‌های مورد نیاز و مقاطع تحصیلی مختلف نیروی انسانی تربیت می‌کنیم که افتخار بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
دکتر عین اللهی گفت: امید است با امکانات تامین شده نیروهای متخصص و دانشمند هم تربیت شوند.
گفتنی بخش ام. آر. آی بیمارستان شهدای قاین در ساختمانی با زیربنای ۳۵۰ متر مربع و هزینه‌کرد سه میلیارد و ۵۰۰ تومان از محل کمک‌خیرین سلامت احداث شده و دستگاه ام. آر. آی هم توسط هیات امنای صرفه‌جویی ارزی وزارت بهداشت تهیه شده است.
ارتقای دانشکده پرستاری و مامایی قاین به دانشکده علوم پزشکی قاینات با پیگیری‌های مکرر رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، حمایت های استاندار و نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و همچنین مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در شورای گسترش این وزارتخانه مصوب و ابلاغ شده است.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور