#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور ۶۵۰ میلیارد تومان برای روکش آسفالت راه‌های روستایی و حذف نقاط حادثه‌خیز استان مصوب شده که تاکنون ۹۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

اسدالله جلال‌زاده  اظهار داشت: از محل این اعتبارات، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های روستایی خراسان جنوبی مصوب شده که تاکنون ۸۰ میلیارد تومان آن به استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه با اختصاص این اعتبارات تاکنون روکش ۱۵ کیلومتر راه روستایی در استان انجام شده و مورد استفاده مردم قرار گرفته است، اضافه کرد: همچنین روکش آسفالت ۴۲ کیلومتر از راه‌های روستایی که عمده از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور است تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور برای نقاط حادثه‌خیز استان مصوب شده که تاکنون ۱۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است و از محل این اعتبار یک نقطه حادثه‌خیز اصلاح شده و اصلاح ۶ نقطه حادثه خیز استان در دستورکار قرار دارد.

جلال‌زاده عنوان کرد: سال گذشته، ۲۴۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی برای حوزه راهداری استان مصوب شده که تاکنون ۱۸۳ میلیارد تومان یعنی ۷۵ درصد آن اختصاص یافته است، همچنین در این مدت ۳۵۲ میلیارد تومان اعتبار ملی برای استان مصوب شده که ۳۲۸ میلیارد تومان یعنی ۹۴ درصد آن اختصاص یافته است

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ۳۱ نقطه مصوب حادثه‌خیز داریم، گفت: تاکنون ۱۳ مورد رفع شده و ۶ مورد در دست اجراست و هشت نقطه باقی مانده است، همچنین ۴۹ نقطه پرتصادف در استان احصا و برای تصویب به تهران ارسال شده است.

جلال‌زاده با بیان اینکه تاکنون در خراسان جنوبی ۳۳ مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی احداث شده است، افزود: در حال حاضر ۱۷ مجتمع خدماتی و رفاهی در دست احداث داریم، همچنین ۲۳ مورد در مرحله استعلام قرار دارد که از این تعداد موافقت اصولی ۲۰ مورد را اخذ کردیم.

وی اظهار داشت: طول راه‌های خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است که از این مقدار ۷۶۸ کیلومتر بزرگراه، هزار و ۲۱۰ کیلومتر راه اصلی، سه هزار و ۳۴۷ کیلومتر راه فرعی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

رئیس جمهور ۱۹ شهریور سال گذشته در سومین سفر استانی خود به خراسان جنوبی سفر کرد