استاندار خراسان جنوبی حمایت از تولیدکننده را در اولویت برنامه‌های استان عنوان کرد و گفت: خراسان جنوبی محیط خوب و مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

حمید ملانوری روز یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در فرمانداری طبس برگزار شد، افزود: خراسان جنوبی، استانی زرخیز و توانمند پر از ذخایر و منابع مختلف است و همین ذخایر و ظرفیت‌ها، استان را به محیطی مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

وی گفت: با توجه به محورهای توسعه‌ای استان در زمینه‌های مرز، گردشگری، معدنی، کشاورزی و صنعتی، هرکس که بخواهد به سوددهی خوبی در سرمایه برسد، می‌تواند در خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری کند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: علیرغم ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، خراسان جنوبی اولین رتبه امنیت سرمایه‌گذاری را در کشور دارد.

وی افزود: کسانی که در حوزه‌های دولتی، خصوصی و خصولتی از گذشته، پیش قراول سرمایه‌گذاری در استان هستند، برای ما عزیزند و دست آنها را می‌فشاریم.

ملانوری بهره‌مندی از توان و ظرفیت بخش خصوصی را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بسیار ارزشمند خواند و گفت: اعتقاد ما این است سرمایه‌گذاری که به تولید ورود می‌کند و در اشتغالزایی نقش دارد، بهترین خیر است و باید برای او فرش قرمز پهن کرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در برخی واحدهای تولیدی استان وجود دارد اظهار داشت: برخی از این مسایل و موانع به جهت عدم صلاحیت افرادی است که به تولید ورود کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: درصدد هستیم منابع استان را از دست افراد فاقد صلاحیت خارج کرده و در اختیار سرمایه‌گذارانی قرار دهیم که اهلیت و توانایی لازم را دارند.

وی افزود: برای واحدهایی که به جهت ناملایمات موجود، تهدید، تحریم و مشکلات بازار دچار اشکال شده‌اند، با همکاری و تعامل بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی، موانع موجود را رفع می‌کنیم.

ملانوری تاکید کرد: مدیران واحدهای تولیدی مشکل‌دار هم باید به میدان بیایند و با جدیت به رفع موانع همت گمارند.

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان امروز به ریاست استاندار خراسان جنوبی در محل فرمانداری طبس با حضور مدیرعامل شرکت توسعه معادن ایران، نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، معاون اقتصادی استاندار، جمعی از مسوولان استانی، امام جمعه و فرماندار طبس تشکیل شد.

در این نشست علاوه بر تشریح شرایط واحدهای تولیدی استان، مشکلات شرکت سیمان طبس گلشن، شرکت صنعتی و معدنی کانسرام و کارخانه کک طبس مورد بررسی قرار گرفت.