معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: بیش از یک هزار تن میوه شب عید شامل سیب و پرتقال توسط مباشر خریداری و ذخیره‌سازی شده است که در زمان مناسب زیر قیمت بازار در شبکه توزیع استان قرار خواهد گرفت.

علی تهوری  افزود: جای هیچ گونه نگرانی برای تامین کالاهای اساسی در استان وجود ندارد و بیش از نیاز مردم کالای اساسی برای ایام عید تامین و ذخیره شده است.

وی تصریح کرد: مردم نباید نگران تامین کالا باشند و به شایعات دامن زده نشود.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار و ۴۰۰ تن شکر بین واحدهای صنفی، صنعتی و شبکه‌های کالا و خدمات استان توزیع شده و یک هزار و ۵۰۰ تن سهمیه جدید نیز در حال جذب، حمل و توزیع است.

وی گفت: در مرکز استان حدود ۶۷ تن شکر بسته‌بندی شده یک کیلوگرمی به قیمت پنج هزار و ۲۵۰ تومان در اختیار شبکه‌های صنفی و تعاونی‌ها قرار خواهد گرفت تا بین شهروندان توزیع شود.

وی افزود: ۲۵۰ تن روغن نباتی پنج کیلویی با پنج درصد زیر قیمت بازار، ۸۰ تن گوشت قرمز و ۸۰ تن گوشت مرغ منجمد نیز در شبکه توزیع قرار خواهد گرفت.

تهوری بیان کرد: همچنین در ۲۰ روز گذشته ۴۰۰ تن برنج هندی در سطح استان توزیع شد و ۲۵۰ تن دیگر به زودی توزیع خواهد شد.

طرح نظارتی ویژه نوروز از ابتدای اسفند اجرا می‌شود

وی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال با افزایش تقاضای عمومی برای برخی گروه‌های کالایی و خدماتی مواجه می‌شویم گفت: به لحاظ ضرورت کنترل بازار کالا و خدمات طرح نظارتی ویژه نوروز از ابتدای اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ در سراسر استان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، بسیج اصناف و تعزیرات حکومتی در دو شیفت صبح و عصر بر روند بازار کالا و خدمات نظارت خواهند داشت.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: همچنین ستاد خبری ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت آماده دریافت هر گونه گزارش، انتقاد یا شکایت مردمی است.

وی اظهار داشت: همچنین در روزهای پایانی سال که با سفرهای نوروزی مواجه خواهیم بود، خدمات عمومی از جمله حمل و نقل بار و مسافر مورد پایش و نظارت بیشتر قرار خواهد گرفت و ضمن بازرسی و نظارت بر مراکز اقامتی، هتل‌ها، رستوران‌ها، مکان‌های توریستی و گردشگری، با تخلفات احتمالی برخورد خواهد شد.

تهوری گفت: در حوزه تنظیم بازار کالاهای اساسی دو شیوه را انجام خواهیم داد که برگزاری نمایشگاه فروش بهاره در مرکز استان از ۱۳ تا ۱۹ اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: کالاهای هدف این نمایشگاه‌ شامل آجیل، پوشاک، مواد غذایی و کالاهای پرمصرف نوروز خواهد بود که بازرسان انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اتاق اصناف بر روند نرخ‌گذاری و فروش کالا نظارت خواهند داشت.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی همچنین گفت: طرح ویژه تشدید نظارت بر بازار کالا و خدمات از آغاز اجرای طرح جامع سوخت و افزایش قیمت بنزین (۲۵ آبان امسال) در استان آغاز شد.

وی اظهار داشت: از زمان افزایش قیمت سوخت تاکنون ۱۴ هزار و ۹۶۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی کالا و خدمات در استان انجام شد که منجر به تشکیل ۴۴۹ پرونده تخلف و ارسال آن به تعزیرات حکومتی شده است.

وی ارزش ریالی پرونده‌های تخلف را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از محل رسیدگی به شکایت‌های مردمی بیش از ۶ میلیارد ریال به مردم برگشت داده شد.