#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس از خریداری خوابگاه دانشجویی این دانشکده خبر داد و گفت: با خرید خوابگاه و ایجاد رفاه مناسب برای دانشجویان گام اساسی به سمت ارتقای دانشکده به دانشکده علوم پزشکی مستقل برداشته شد.

سعید دشتی در گفت و گو با خبرنگار خبر و هنر  افزود: این خوابگاه که با اعتبار بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال خریداری شد، در مرکز شهر قرار دارد و به دانشکده، بیمارستان و سلف سرویس نزدیک است.

وی اظهار داشت: دانشجویان از ابتدای فروردین با یک سوم هزینه قبلی می‌توانند از این خوابگاه استفاده کنند و خوشبختانه دانشجویان نیز از این مکان راضی هستند.

رییس دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس گفت: پیشنهاد خرید این ساختمان که ظرفیت ۲۰۰ نفر را دارد و تجهیزات آن کامل است، خرداد ماه به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ارائه شد و به تصویب هیات امنا رسید.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای تامین اعتبار خوابگاه افزود: طبق این تفاهم‌نامه قرار شد مقداری از اعتبار آن توسط صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت و مقداری توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و مابقی توسط خیرین شهرستان تامین شود.

دشتی گفت: با پیگیری‌های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، فرمانداری و شورای شهر فردوس، همچنین نماینده مردم شهرستان، مسوولان شبکه بهداشت و درمان فردوس و دانشکده پیراپزشکی و بهداشت این برنامه محقق شد و مبایعه‌نامه آن به امضا رسید.

وی بیان کرد: مالک ساختمان نهایت همکاری را با ما داشت و امیدواریم خیرین دیگر هم پای کار بیایند تا بتوانیم سهم شهرستان فردوس را از این ۱۱۰ میلیارد ریال تامین کنیم.

دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس از دانشکده‌های اقماری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بوده که ارتقای آن از مطالبات این شهرستان است.

فردوس با ۲ بیمارستان حضرت رسول (ص) و شهید چمران در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان قرار دارد.