مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روحانیت گفت:برگزاری مسابقات قرآن کریم در توجه دادن جامعه به کتاب الهی اهمیت دارد لذا می توان این اقدام بزرگ فرهنگی را تلنگری برای توجه بیشتر به کلام خدا دانست.

حجت الاسلام محسن محمدی اظهار داشت : قرآن کتابی آسمانی و پیام الهی از طرف خدا به بندگانش است.

وی افزود : طبیعتا به عنوان مخلوق خداوند نیاز به راهنمایی بدون نقض داریم که زندگی ما را تامین، دنیای ما را آباد و آخرتمان را بسازد.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد : قرآن کریم به عنوان وحی آسمانی بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده و حدود ۱۴۴۰سال از نزول آن می گذرد طوری که به دور از هرگونه تحریف، حتی یک حرف از آن کم یا اضافه نشده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از توصیه های قرآن تلاوت و خواندن آن است گفت: در این دنیایی که انسان گرفتار سرگرمی های فراوان و زندگی پرمشغله است گاهی از تلاوت قرآن غافل می شود، لذا مسابقات قرآن فرصتی برای دور هم جمع شدن و تلنگر به جامعه است که متوجه این موضوع مهم شوند و به تلاوت قرات قرآن روی بیاورند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه تلاوت و قراءت قرآن اولین گام است گفت: توجه به معنا، مفاهیم و تدبر در قرآن از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا مورد سوال خداوند نیز هست که چرا انسان در قرآن تدبر نمی کند.

وی ادامه داد : قرآن فقط برای تلاوت نیست بلکه مفاهیم ارزشمندی دارد که به عنوان نسخه شفابخش باید در زندگی به کار گرفته شود.

مشاور استاندار در امور روحانیت عنوان کرد: قرآن شفا دهنده قلوب و دردها است و همچون نسخه پزشکی برای تکمیل درمان باید مورد توجه باشد لذا اگر بخواهیم فقط آن را در جلدی نگه داریم و همراه داشته باشیم درمان کننده نیست.

وی گفت: برخی تصور می کنند قرآن جایگاه تشریفاتی دارد که باید فقط از جسم آن حفاظت کنند‌؛ لذا برخی نگاه ها مرسوم است که هنگام سفر از زیر قرآن عبور می کنند یا هنگام خواب آن را بالای سر می گذارند و نهایت خواندن قرآن را برای مردگان لازم می دانند که این نگاه اشتباهی است.

حجت‌ الاسلام محمدی تصریح کرد: باید تا زمانی که زنده هستیم از قرآن درس بگیریم، به نسخه شفابخش آیاتش عمل کنیم و تمام لحظات زندگی را به نور قرآن روش کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از اتفاقات مهم دنیای مدرن امروزی دور شدن و فاصله گرفتن از قرآن است که برگزاری مسابقات قرآن و برنامه های فرهنگی دیگر با موضوع معرفی قرآن منجر به توجه بیشتر مردم به کلام وحی می شود که امید است مفید واقع شود.

چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف مرحله استانی ۱۶ تا ۱۸ شهریورماه به میزبانی شهرستان طبس برگزار می‌شود.

در این دوره از مسابقات ۱۲۳ برگزیده مرحله شهرستانی با هم در رشته های آوایی قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ رقابت می کنند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور