به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی، به نقل از سید جعفر افقهی  رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نهبندان، روکش آسفالت محور نهبندان چاهداشی به طول ۱۲ کیلومتر به اتمام رسید.

وی در ادامه افزود: در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی شهرستان نهبندان و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای، محور نهبندان- چاهداشی  به طول ۱۲ کیلومتر روکش آسفالت گردید.

افقهی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نهبندان افزود: این پروژه به صورت امانی و پیمانی و در مدت زمان ۲۵ روز اجرایی گردید و نیز برای اجرای این عملیات۶۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی هزینه گردیده است.

سید جعفر افقهی در پایان متذکر شد: شهرستان نهبندان دارای بیش از ۲۹۰۰ کیلومتر جاده بین‌ شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر رایگان در برنامه این اداره  قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی محورها و اولویت‌بندی انجام شده نسبت به انجام روکش محورهای منتخب اقدام می‌گردد.

وی همچنین پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت محور ترانزیتی زاهدان-نهبندان- بیرجند را از پروژه های در دست اجرای استان در حوزه شهرستان نهبندان برشمرد که طی قرار داد، به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال در دست انجام است.

جعفر

افقهی افزود:از اولویت‌های مهم این اداره،ارتقاء وضعیت شبکه راه‌های مواصلاتی شهرستان نهبندان است که این امر نیازمند روکش آسفالت است.

وی این راه را یکی از محورهای با ترافیک بالا دانست و ادامه داد: طول جاده نهبندان – چاهداشتی۳۰۰ کیلومتر است که ۱۳۵ کیلومتر از این جاده در حوزه استحفاظی شهرستان نهبندان قرار دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نهبندان افزود: شرایط محیطی و میزان تردد بالا در این مسیر باعث ایجاد ترک‌هایی در سطح آسفالت شده که نیاز به روکش  دارد و با اجرای این عملیات افزایش طول عمر جاده را خواهیم داشت.

وی متذکر شد: در سال گذشته حدود ۱۰ کیلومتر و سال جاری ۱۲ کیلومتراز محور نهبندان- چاهداشتی ماسه آسفالت با کیفیت بالا انجام شده است که ۸۰ کیلومترباقیمانده از این محور نیز تا پایان سال عملیات نگهداری آن متناسب با اعتبارات موجود انجام خواهد شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله