معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه سالانه مددجویان استان بیش از چهار هزار متر مربع فرش را می‌بافند که برای فروش به تهران ارسال می‌شود، گفت: ۹۰ درصد فرش دستباف تولیدی مددجویان امداد صادر می‌شود.

سید رضا حسینی ظهار کرد: در حال حاضر ۳۱۰۰ بافنده فرش زیرپوشش این نهاد قرار دارند که در ۲۰۵۲ کارگاه خانگی و ۱۴ کارگاه تجمیعی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری ۱۳۳ مترمربع فرش توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان بافته شده که ۲ میلیارد ریال از محل فروش فرش‌های دستباف خود درآمد کسب کرده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: طی سال گذشته ۲۵۵۰ متر مربع فرش توسط مددجویان این نهاد بافته شد که ارزش ریالی این فرش‌ها بیش از سه میلیارد تومان بوده که عاید مددجویان شده است.

حسینی ادامه داد: کمیته امداد با شناسایی طرح‌های روز و مورد نیاز بازار، تأمین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها تلاش می کند تا بیشترین سود نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت شود.

وی با بیان اینکه سالانه مددجویان استان بیش از چهار هزار متر مربع فرش را می‌بافند که برای فروش به تهران ارسال می‌شود، اظهار کرد: ۹۰ درصد فرش دستباف تولیدی مددجویان امداد صادر می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تمام تولیدات فرش به صورت تضمینی و با قیمت روز در بازارهای داخل و خارج از کشور به فروش می‌رسد.