رییس جمهوری با بیان اینکه مرز یک فرصت است، بر فعال شدن بازارچه‌های مرزی در استان‌ها از جمله خراسان جنوبی تاکید کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه بدو ورود به بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: مرز تهدید نیست بلکه فرصت است و یکی از فرصت‌های مرز، بهره‌برداری اقتصادی و مبادلات مرزی ساکنان در جمهوری اسلامی ایران با کشور همسایه است.

وی گفت: در استان‌های دیگر هم گفتیم که فعال شدن بازارچه‌های مرزی می‌تواند به گسترش صادرات و  توسعه آن بینجامد که امر مبارکی است همچنین وضع اقتصادی مرزنشینان را سامان می‌دهد و هم می‌تواند به امنیت مرزها کمک کند.

رییس جمهوری بیان کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی کار بسیار مهمی است که در سفر قبلی به خراسان جنوبی هم تاکید کردیم موضوع بازارچه‌ها را باید دنبال کنند و مسوولان بعضی اقدامات را انجام دادند که در این سفر هم مورد تاکید قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه خراسان جنوبی با کاهش نزولات آسمانی مواجه است اما خداوند به این استان ذخایر باارزشی داده که یکی از آنها معادن است و باید اقتصاد استان به نحوی اقتصاد معدن باشد و در جهت فعال کردن ظرفیت‌های معطل مانده معدنی فعالیت شود.

آیت الله رئیسی گفت: به برکت انقلاب اسلامی در هر کوی و برزن استان کار شده ولی علیرغم همه تلاش‌های ۴۰ ساله باز هم محرومیت‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود.

وی گفت: یکی از مسایل جاده‌ها و ارتباطات ریلی است که وزیر راه و شهرسازی همراه ما هستند و این مسئله را دنبال می‌کنند.

رییس دولت سیزدهم اظهار داشت: جزو اولویت‌های این وزارتخانه اصلاح جاده‌های مواصلاتی و مسایل ریلی در مناطق مختلف است که یکی از این مناطق خراسان جنوبی و جزو برنامه‌ها است.

وی افزود: برای من توفیق بوده که سومین سفر استانی در خراسان جنوبی انجام شده که به مردم عزیز و پرتلاش این استان همچنین نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مدیران سلام عرض کنیم و نشستی را با توجه به شرایط کرونایی با اقشار مختلف مردم داریم.

آیت الله رئیسی افزود: ان شاء الله در این سفر با بررسی‌هایی که از قبل انجام شده و نشست‌هایی که در استان خواهیم داشت بتوانیم یکسری اولویت‌ها را در استان دنبال کنیم.

رییس جمهوری صبح امروز به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد استان خراسان جنوبی شد و سپس به بیرجند مرکز استان سفر کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند مورد استقبال نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان قرار گرفت.

وی در حرم امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس با مردم این شهرستان دیدار و سپس از معدن پروده طبس بازدید کرد.

حضور در نشست شورای اداری استان، دیدار با نخبگان و بازدید از برخی مناطق استان از جمله برنامه‌های این سفر یک روزه است.