فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در مرحله سوم از گام سوم رزمایش کمک مومنانه در استان، ۱۰۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک‌ جمع‌آوری و به جامعه هدف ارائه شد.

به گزارش ایرنا سردار علی قاسمی روز دوشنبه در آیین محوری کمک‌های مومنانه به همراه افتتاح نمایشگاه اشتغال در روستای گازار بیرجند افزود: این میزان کمک مومنانه سر جمع خدمات در زمینه تامین جهیزیه، آزادسازی زندانیان، تعمیر و بازسازی اماکن، وام مسکن و تسهیلات اشتغال است.

وی گفت: گام سوم رزمایش کمک مومنانه از هفته وحدت امسال در چهار زیر مرحله شروع شد که مرحله سوم در بهمن ‌ماه در حال اجراست و مرحله چهارم آن در ایام عید نوروز و روزهای پایانی سال برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: هدف اصلی مرحله سوم کمک به اشتغال و اشتغال‌زایی و بعد هم تامین و توزیع جهیزیه و بسته‌های معیشتی است.

وی توزیع ۱۸ هزار و ۱۹۱ بسته معیشتی، هزار و ۴۹۱ ثوب کفش و لباس، ۲۳۵ بخاری و آبگرمکن، ۵۱۲ کارت هدیه، ۲۳ هزار غذای گرم، ۱۴هزار و ۹۶۴ کیلوگرم گوشت قربانی، ۲۵ هزار بسته بهداشتی، آزادسازی ۳۳ زندانی جرایم غیرعمد، توزیع ۹۰۸ سری جهیزیه، راه اندازی ۷۸۳ کارگاه تولیدی و اشتغال هزار و ۷۹۶ نفر را از جمله خدمات ارائه شده به نیازمندان در مرحله سوم گام سوم رزمایش کمک مومنانه ذکر کرد.

سردار قاسمی با بیان اینکه به برکت اتحاد و انسجام مسوولان خدمت‌رسانی به مردم اوج و شدت گرفته است گفت: شان مسوولان در خدمتگزاری به مردم است که البته امروز حضور مستمر مسوولان در روستاهای توجه به این امر است.

وی بیان کرد: به خاطر فداکاری شهدا امروز ایران اسلامی در جهان می‌درخشد که باید همه ما قدردان شهدا و ادامه دهنده راه آنان باشیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه امام راحل ما را از منجلاب رژیم طلاغوت نجات داد، اضافه کرد: راه امام زنده است و امروز پرچم نظام را مقام معظم رهبری به دست گرفتند که باید پشت سر ایشان برای رسیدن به قله‌های تعالی و انسانیت تلاش کنیم.

وی یادآور شد: جهش تولید، کار و تلاش و اشتغال برای این است که ما روی پای خودمان بایستیم تا بتوانیم پنجه استکبار که ۴۲ سال است دشمنی می‌کند را به خاک بمالیم و عزت آفرین برای کشورمان باشیم.

سردار قاسمی با اشاره به نامگذاری سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری هم گفت: امروز همه ما باهم هستیم و لازمه جهش تولید خودکفایی است.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی اصل و مبنای آن فرهنگی بود اما اقتصادی و اجتماعی هم بود و ۸۰ درصد جامعه ما در فشار اقتصادی بودند.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی امروز خدماتی خوبی در روستاها ارائه می‌شود و حق مردم بیشتر از این است اما باید بدانیم که ما قبل از انقلاب هیچی نداشتیم.

سردار قاسمی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی متجاوزین در ایران برای خود لانه داشتند، گفت: ما در پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان را از در بیرون کردیم اما آنان در این ۴۱ سال گذشته تلاش می‌کنند که از پنجره داخل بیایند.

وی ادامه داد: دشمنان تمام توطئه‌های خود را اجرا کردند و موفق نشدند و در چند سال اخیر جنگ اقتصادی و محاصره اقتصادی را برعلیه ما طراحی کردند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: فشارهای اقتصادی دشمنان در ۱۰ سال اخیر در اوج بوده است اما آنان خودشان دارند از درون می‌پاشند و شکست می‌خورند و در نهایت پیروزی از آن ماست.

سردار قاسمی افزود: این نمایشگاه‌ها و تولید و اشتغال برای این است در این جنگ سخت اقتصادی که از جنگ نظامی خیلی سخت‌تر است، پیروز شویم.

وی گفت: در هشت سال دفاع مقدس در جبهه نبرد حضور داشتم و واقعا صحنه‌های جنگ سخت بود اما صحنه‌های جنگ اقتصادی ما سخت‌تر است.

سردار قاسمی عنوان کرد: در جنگ اقتصادی چشم، گوش، زبان و هم دست و پای ما را بسته‌اند ما باید به قله برسیم و خواهیم رسید ما در ۸۰ درصد موضوعات خودمان مستقل شدیم و در برخی موضوعات همانند سایر کشورها وابسته هستیم.

وی با تاکید براینکه امروز باید همانند هشت سال دفاع مقدس در جنگ اقتصادی هم مقاومت کنیم، اضافه کرد: فرهنگ متعالی دفاع مقدس با گنجینه ای از تجربه، ایثار و مقاومت در عرصه کنونی به پیروزی رسیدن در جنگ اقتصادی و شرایط دشوار تحریم و فشارهای دشمنان کمک می‌کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به موضوع اقتصادی مقاومتی و خودکفایی روستاییان هم گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی روی پای خود بایستیم و خودکفا باشیم و باید روستاییان در مصارف خود خودکفا شوند.

سردار قاسمی با تاکید براینکه رهبر انقلاب تاکید زیادی برای روی تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، اضافه کرد: امروز مسوولان و ادارات در تحقق این امر کوتاهی می‌کنند باید مسوولان جلودار باشند تا مردم هم پشت سر آنان حرکت کنند.

وی ادامه داد: تعاونی‌های کوچک مولد صندوق‌های قرض‌الحسنه است ما به موضوعات قرض‌الحسنه کم توجهی کردیم و اسلام بر این موضوع تاکید زیادی دارد.

مرحله سوم از گام سوم کمک‌های مومنانه با محوریت تولید و اشتغال امروز به صورت نمادین در روستای گازار بیرجند برگزار شد.