مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به وقوع سه زلزله کمتر از چهار ریشتر در شهرستان طبس، ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی استان به ویژه این شهرستان آمادگی لازم را دارند.

محمدعلی آخوندی افزود: از صبح روز گذشته تاکنون سه زلزله خفیف به بزرگی ۳.۳ و ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۰ و ۶ کیلومتری زمین و در یک موقعیت روی داده که خوشبختانه خسارتی نداشته است.

وی گفت: شاید هر روز در یکی از مناطق استان زلزله داشته باشیم اما به طور طبیعی وقتی زمین لرزه در یک گسل چند مرحله تکرار شود آمادگی نسبی برای دستگاه‌های امدادی در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: این موضوع به ویژه توسط مدیریت بحران در شهرستان طبس با مدیریت استان رصد می‌شود و به فرمانداری و دستگاه‌های امدادی و عملیاتی نیز آماده‌باش نسبی اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به مقاوم‌سازی که در سال‌های گذشته مورد توجه جدی قرار گرفته تاکنون زلزله‌های زیر ۴.۵ ریشتر در استان خسارتی نداشته اما اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات لازم باید همواره در دستور کار باشد.

سومین زلزله به بزرگی ۳.۲ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۵۱ دقیقه و ۲۹ ثانیه امروز حوالی طبس را لرزاند که کانون آن در ۳۷ کیلومتری طبس، ۶۱ کیلومتری عشق آباد و ۶۷ کیلومتری ارسک به ثبت رسید.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور