#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: صنایع دستی، فرصت مناسبی برای تولید ثروت است.

علیرضا عباس زاده،  در اولین رویداد آموزشی-تخصصی خلاقیت و تجاری ‌سازی در صنایع‌دستی استان، ضمن تبریک هفته صنایع‌دستی به همه فعالان این عرصه، خاطرنشان کرد: تنوع صنایع‌ دستی باکیفیت ایرانی، زمینه را برای نگاه اقتصادی داشتن به آن و تولید ثروت از این فرصت، برای جامعه فراهم کرده است.

، وی افزود: امکان راه اندازی هز نوع صنایع‌دستی، بدون نیاز به امکانات و تکنولوژی خاص و با هزینه کم مقدور و میسر است.

وی با بیان اینکه سهم صنایع‌دستی در جایگاه اقتصادی کشور در حال حاضر کمتر از نیم درصد است، متذکر شد: به جهت اهمیت موضوع، صنایع‌دستی باید جایگاه بالاتری در تولید ناخالص ملی داشته باشد.

معاون استاندار با بیان اینکه صنایع دستی می تواند کشور را از تک محصولی بودن خارج کند، تصریح نمود: برای اینکار باید در عرصه اجرا، مدیریت، کار و ایده، همه تبدیل به رهبران حل مسئله شویم تا صنایع‌دستی به جایگاه واقعی خود در اقتصاد دست یابد.

عباس‌زاده اظهار کرد: نظام جمهوری اسلام رودرروی با نظام سلطه جهانی، وارد یک جنگ تمام عیار و جدی شده که نمونه روشن آن در جبهه اقتصادی است و ما باید در این راه، روحیه مقاومت را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد، تولید، اشتغال و معیشت مردم بسیار اهمیت دارد و در این راه توجه به رونق صنایع‌ دستی به عنوان هنر صنعتی گره گشا در این مسایل، نقش بسیار مهمی دارد.

معاون استاندار با بیان اینکه به صنایع دستی باید از دو مقوله فرهنگی و اقتصادی نگاه کرد، گفت: صنایع‌ دستی بخش مهمی از ریشه و هویت هر ملت است.

عباس زاده یادآور شد: در عرصه اقتصاد و حل مشکلات آن نیز می توانیم از ظرفیت صنایع‌ دستی کمک بگیریم.

در این مراسم ۱۰ نفر از صنعتگران نمونه استان نیز تجلیل شدند.

انتهای پیام