استاندار خراسان جنوبی گفت: به طور جدی پیگیری می‌کنیم که بیمارستان بشرویه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

حمید ملانوری روز جمعه در بازدید از بیمارستان در دست ساخت بشرویه که نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بشرویه و جمعی از مسوولان استان نیز حضور داشتند، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم بخش ساختمانی بیمارستان تا پایان خرداد ۱۴۰۰ تمام شود.

وی گفت: بعد از اتمام ساختمان، موضوع محوطه‌سازی، حصارکشی و تامین تجهیزات انجام خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اهمیت پروژه‌های سلامت محور، سعی می‌کنیم کار با جدیت ادامه یابد.

وی به موضوع زمان‌بر شدن روند اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی پروژه سال ۱۳۹۰ شروع شد و طی سال‌های گذشته با کاستی‌هایی مواجه بوده حتی در دوره‌ای به دلیل نبود اعتبار، عملیات ساختمانی پروژه تعطیل شده است.

ملانوری تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به تامین اعتبار صورت گرفته و پیگیری‌های مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان و شهرستان، کار شتاب گرفته است.

وی با اشاره به بازدید امروزش از پروژه‌های عمرانی شهرستان بشرویه افزود: سه کیلومتر از پروژه دوبانده سازی مسیر بشرویه به طبس تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ساخت بیمارستان جدید به دلیل فضای کم و غیراستاندارد بیمارستان شفا بشرویه سال ۹۰ آغاز شد و این پروژه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

با راه‌اندازی بخش‌های داخلی، اطفال، زنان، جراحی، دیالیز، آی سی یو، سی سی یو، قلب و اورژانس در این بیمارستان، سطح خدمات درمانی شهرستان بشرویه ارتقا می‌یابد.

استاندار خراسان جنوبی که امروز در سومین مقصد شهرستانی به بشرویه رفته است، در ادامه این سفر یک روزه با خانواده معزز شهید سرافراز عباس الهیان دیدار کرد.

وی در این سفر از کارخانه پنبه پاک کنی بشرویه، کاروانسرای تاریخی اصفاک، بیمارستان شفا بشرویه، استخر شنا در دست ساخت، طرح بهسازی ورودی شهر بشرویه، واحد پرورش شتر مرغ و گلخانه هیدروپونیک در روستای کرند بازدید کرد.

ملانوری روز گذشته (پنجشنبه) در دومین مقصد شهرستانی خود به طبس رفت و از پروژه‌های عمرانی و زیربنایی این شهرستان در حوزه مسکن، برق، راه، معدن و گردشگری بازدید کرد. اولین سفر شهرستانی استاندار روز سه‌شنبه هجدهم آذر به شهرستان قاینات انجام شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بشرویه با فاصله ۳۲۰ کیلومتری از بیرجند در شمال استان قرار دارد.