چهار هزار اصله نهال به مناسبت روز درختکاری با حضور استاندار خراسان جنوبی در ورودی شهر بیرجند کاشته شد.

همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی (۱۵ تا ۲۱ اسفند) در خراسان جنوبی ۴۳۰ هزار اصله نهال توزیع می‌شود که مردم استان می‌توانند در شهرهای مختلف نهال‌ها را از نهالستان‌ها تهیه کنند.

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در حاشیه این آیین که معاونان استاندار، فرماندار و شهردار بیرجند و جمعی از مسوولان استان نیز حضور داشتند، گفت: توجه به محیط زیست و منابع طبیعی رای تمامی مسایل توسعه‌ای در اولویت است و در کشور با توجه به حساسیت و شکنندگی اقلیمی توجه به حوزه منابع طبیعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حمید ملانوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تحقق این مهم نیازمند مشارکت آحاد مردم است افزود: درختکاری برای سلامت جامعه و توجه به محیط زیست و منابع طبیعی مهم است.

وی اظهار داشت: کاشت درخت و توسعه فضای سبز در سلامتی شهروندان، ‌بهره‌وری معادن و توسعه ‌واحدهای صنعتی نقش مهمی ایفا می‌کند و می‌طلبد برای محیط زیست سالم‌ و پاک در حوزه درختکاری اقدامات موثری انجام شود.

وی گفت: به مناسبت روز درختکاری که اقدامات همزمانی در سراسر کشور انجام می‌شود به صورت نمادین این اقدام امروز در مرکز استان شروع شد و امیدواریم پایداری منابع طبیعی را به دنبال داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: خراسان جنوبی استانی کم‌بارش و ‌با طبیعت مناطق کویری است اما به تناسب بارشی که در زمان ترسالی داریم نیاز به درختکاری منطقه است‌ و ‌به همین میزان هم دستگاه‌های اجرایی و دولت به منظور مدیریت حوزه کشاورزی باید برای تامین اعتبار اقدام کنند.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی‌های مکرر در سال ۱۴۰۰ در بخش اعتبارات به این بخش نگاه ویژه خواهیم داشت.

فرماندار بیرجند هم با بیان اینکه ساماندهی ورودی‌های شهر بیرجند تا شعاع ۱۰ کیلومتری مورد توجه قرار گرفته است گفت: با توجه به درخواست عمومی برای ساماندهی ورودی شهر بیرجند از ماه گذشته کمیته‌های تخصصی به این منظور تشکیل شده است.

علی ناصری افزود: طرح ساماندهی ورودی‌های شهر بیرجند ‌از میدان شهید سلیمانی آغاز و مجوز حفر چاه برای آبداری درختان هم اخذ شده است.

وی گفت: ورودی از سمت کرمان را شهرداری برعهده گرفته و ورودی زاهدان هم به زودی انجام خواهد شد که همزمان با روز درختکاری آغاز طرح ساماندهی ورودی شهرستان بیرجند هم ‌انجام‌ شد.

فرماندار بیرجند اظهار داشت: امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه‌ها این اقدام به بهترین صورت اجرایی شود.

۱۵ اسفند در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز درختکاری نامگذاری شده است.