استاندار خراسان جنوبی گفت: میزان درآمدهای عمومی پیش‌بینی شده برای استان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نسبت به میانگین کشوری کاهش بیش از ۵۰ درصدی داشته است.

 جواد قناعت در بازدید از اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی افزود: با پیگیری‌های مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خبر خوشی را برای مردم استان داریم.

وی عنوان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای استان خراسان جنوبی یک هزار و ۸۳۲ میلیارد تومان پیش‌بینی درآمدهای عمومی شده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: میانگین رشد درآمدهای عمومی در کشور ۴۴ درصد است که این رقم برای خراسان جنوبی ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در سال جاری میزان درآمدهای عمومی استان یک هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که ۱۱۲ درصد نسبت به درآمدهای سال ۱۴۰۰ رشد داشته، در حالیکه میانگین رشد درآمدی در کشور طی سال جاری ۷۱ درصد بوده است.

قناعت تصریح کرد: کاهش میزان درآمد پیش‌بینی شده برای خراسان جنوبی در سال آینده به معنای کاهش فشارها بر مردم و بخش‌های تولیدی و صنعتی و اقتصادی استان و این از جنبه دیگر نیز به نفع است زیرا اگر مازاد درآمد داشته باشیم خلق منبع درآمد برای استان است.

وی ادامه داد: به دلیل رشد بالای میزان درآمد در نظر گرفته شده برای استان در سال جاری ۲۳۰ میلیارد تومان از درآمدهای عمومی پیش‌بینی شده برای استان در سال ۱۴۰۱ هنوز محقق نشده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال بهار طبیعت مقارن با بهار قرآن شده است و این را به فال نیک می‌گیریم که استفاده از منابع طبیعی، فضای سبز در کنار بهار قرآن که نو شدن روح است سال خوب و خوشی برای مردم کشور و استان خراسان جنوبی باشد.

قناعت عنوان کرد: امید است در سال جدید شاهد اتفاقات خوبی در حوزه اقتصاد کشور و استان باشیم.

وی با بیان اینکه بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش نرخ ارز را برخی به نفع خود مصادره می‌کنند، تصریح کرد: باید گفت اینها نتیجه مقاومت‌های مردم است که در برابر مشکلات، سختی و تورم ایستاده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم در این بازدید از پرداخت ۵۶۰ میلیارد تومان حقوق و عیدی به کارکنان ۲۳ دستگاه اجرایی از محل اعتبارات استانی در سال جاری خبر داد.

مرتضی ذاکریان اظهار داشت: حقوق و عیدی ۲۳ دستگاه اجرایی استان که از محل اعتبارات استانی و به حساب آنها واریز شده است.

وی ادامه داد: ۷۷ میلیارد تومان سایر پرداختی های از جمله اضافه کار و ماموریت به کارکنان این دستگاه ها پرداخت شده است.

ذاکریان تصریح کرد: تاکنون هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی های سرمایه‌ای در سال جاری به استان اختصاص یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: با پیگیری های انجام شده تخصیص اعتبارات نفت ۱۰۰ درصد بوده که این اعتبارات به حساب استان نیز واریز شده است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ برای خراسان جنوبی یک هزار و ۸۳۲ میلیارد تومان درآمدهای عمومی پیش‌بینی شده است.

همچنین استاندار خراسان جنوبی امروز با حضور در محل شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی آخرین وضعیت بانک‌های استان در آخرین روزهای کاری سال ۱۴۰۱ را بررسی کرد.

قناعت در دیدار با دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان از تلاش‌های کارکنان شبکه بانکی در سال ۱۴۰۱ تقدیر و برای مدیران و کارکنان استان در سال ۱۴۰۲ آرزوی موفقیت کرد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی هم در این دیدار با تاکید بر اینکه با انجام تمهیدات لازم در نوروز مشکل نقدینگی نخواهیم داشت گفت: پول نو به اندازه کافی در شهرستان‌های استان توزیع شده است.

محمدعلی زرنگ افزود: همکاران ما در شبکه بانکی شبانه‌روز آماده ارائه خدمات‌رسانی به مردم هستند و شماره‌ای در کنار دستگاه‌های خودپرداز وجود دارد که در صورت مشاهده مشکل افراد می‌توانند برای رفع مشکل با این شماره تماس بگیرند.

وی اظهار داشت: روزهای دوم و سوم فروردین از ساعت ۹ تا ۱۲ همکاران شبکه بانکی به مردم خدمات ارائه خواهند کرد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی گفت: با توجه به ورود مسافران زیاد به طبس ذخیره نقدی این شهرستان را ۲ برابر افزایش داده‌ایم.