🔹استاندار خراسان جنوبی گفت: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بر زنجیره ارزش افزوده زرشک و گوهرسنگ‌های استان تمرکز خواهیم داشت.
جواد قناعت  در جلسه برنامه‌ریزی حضور مؤثر خراسان جنوبی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ گفت: همه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی در این‌ نمایشگاه معرفی و عرضه خواهد شد.
🔹وی بیان کرد: باید از ظرفیت این نمایشگاه برای معرفی استان در سطح ملی و بین‌المللی نهایت استفاده را ببریم.
🔹استاندار گفت: عملکرد دستگاه‌ های اقتصادی و تشکل‌ها در پایان نمایشگاه توسط دفتر اقتصادی استانداری ارزیابی می‌شود.
🔹به گفته وی؛ تفاهم‌ نامه‌های به امضا رسیده در این نمایشگاه نیز باید تا حصول نتیجه پیگیری شود.
🔹قناعت اظهار داشت: همزمان با برگزاری نمایشگاه حضور سفرای کشورهای مختلف را داریم که باید از دیپلماسی اقتصادی با محوریت نمایندگی وزارت امور خارجه در استان نهایت استفاده را داشته باشیم.
🔹وی افزود: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای خراسان جنوبی است که باعث ارائه و معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و هویت استان می‌شود پس نباید به سادگی از کنار آن بگذریم و حمایت اعتباری لازم برای حضور مؤثر در این نمایشگاه را انجام می‌دهیم.
🔹استاندار با اشاره به حضور ۸۴ کشور جهان در این نمایشگاه گفت: علاوه بر شناسایی بازارهای هدف در سایر کشورها، باید زنجیره‌های ارزش در دیگر استان‌ها نیز شناسایی شوند تا پایه‌های این زنجیره‌ها را براساس ظرفیت‌های استان تکمیل کنیم.
🔹وی افزود: بعد از برگزاری نمایشگاه نشست خبری برگزار شود تا دستگاه‌ها و تشکل‌ها درباره نتیجه و خروجی آن گزارش عملکرد ارائه کنند.
🔹قناعت با تأکید بر همدلی و همراهی مسئولان در برگزاری این نمایشگاه با محوریت کار تیمی بیان کرد: مدیران استان اهل خطرپذیری باشند و همه تلاش خود را برای حضور مؤثر و قوی در این نمایشگاه بکار گیرند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور