بنابر اعلام دبیرخانه پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی آثار راه‌یافته به مرحله نهایی این جشنواره به دلیل محدودیت‌های کرونایی با حضور داوران و بدون تماشاگر اجرا می‌شود و از طریق فضای مجازی قابل دریافت است.

دبیرخانه پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی روز دوشنبه برنامه اجرای نمایش‌های راه‌یافته به مرحله پایانی این جشنواره به میزبانی شهرستان قاینات را اعلام کرد.

مدیر اجرایی این جشنواره گفت: طبق برنامه ساعت ۱۰ روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه، پانزدهمین جشنواره تئاتر استان با حضور علی عابدی، نادر برهانی مرند و اتابک نادری داوران جشنواره و با اجرای نمایش “اگزیستنس” به کارگردانی مرتضی برومند در تماشاخانه آفتاب قاین آغاز می‌شود.

عباس میرزنگویی با اعلام اینکه ساعت ۱۲ همان روز کمدی “استشمامات” به کارگردانی صابر رنجبر و رسول رنجبر در تماشاخانه آفتاب قاین اجرا می‌شود افزود: عصر چهارشنبه نیز نمایش “جام حذفی” کار گروهی از شهرستان طبس در سالن گلبانگ بیرجند و “پاپاراتزی” به کارگردانی میثم صدرا از شهرستان بیرجند در محل پلاتو دکتر کامیابی مسک شهرستان بیرجند به روی صحنه خواهند رفت.

وی بیان کرد: صبح پنجشنبه ۲۷ آبان نیز نمایش “تو را نشان دادم انگشتم از هوش رفت” به کارگردانی زهرا صرافیان در سالن نمایش مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد قاین و “دختر نارچین” به کارگردانی مهدی سالمی در تماشاخانه آفتاب قاین با حضور هیات داوران پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی اجرا خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قاینات ادامه داد: به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا، هر تئاتر در سالن تعیین شده و با حضور داوران و بدون تماشاگر اجرا می‌شود.

وی گفت: اعضای سایر گروه‌های حاضر در جشنواره همچنین عموم علاقه‌مندان می‌توانند اجرای زنده هر نمایش را در ساعت تعیین شده از طریق صفحه قاین تئاتر به نشانی instagram.com/qaen.theater تماشا کنند.

علی عابدی، نادر برهانی مرند و اتابک نادری، داوران پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی هستند.

با نظر هیات انتخاب ۶ اثر از مجموع هشت اثر ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره، به مرحله پایانی راه یافتند که این آثار ۲۶ و ۲۷ آبان ماه اجرا خواهند شد.

مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی قرار است روز پنجشنبه هفته جاری در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قاین برگزار شود.