#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای تامین آب مورد نیاز مجتمع فولاد قاینات قراردادی به منظور استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قاین منعقد می‌شود و به دنبال انتقال آب از خلیج فارس نیز هستیم.

جواد قناعت روز سه‌شنبه در نشست با مدیران مجتمع فولاد قاینات که پس از بازدید این مجموعه انجام شد افزود: آب مجتمع فولاد قاینات از دو محل یعنی استفاده از پساب شهر قاین و انتقال آب از خلیج فارس تامین می‌شود.

وی گفت: برای تامین آب مجتمع هفته آینده قراردادی بین شرکت ملی فولاد و شرکت آب و فاضلاب استان منعقد خواهد شد تا از پساب فاضلاب قاین برای این طرح استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین در آینده نزدیک شاهد حضور شرکت پیمانکار انتقال آب خلیج فارس به خراسان جنوبی و چند استان دیگر کشور در استان خواهیم بود و تاکنون جلسات متعددی با این شرکت داشته‌ایم.

وی گفت: پیگیریم که همزمان با انتقال آب به سایر استان‌ها خط انتقال آب به خراسان جنوبی هم اجرا شود و طی ۲ تا سه سال آینده شاهد انتقال آب به استان برای استفاده در صنایع باشیم.

قناعت افزود: برای تامین برق مجتمع فولاد قاینات در اولین فرصت جلسات مشترکی با شرکت برق منطقه‌ای خراسان برگزار خواهد شد تا برق واحد دیگر قطع نشود بلکه مقدار آن را در ساعت اوج بیشتر کنند تا کارخانه خسارت نبیند.

وی با اشاره به اینکه گاز خراسان جنوبی از سمت خراسان رضوی تامین می‌شود و در انتهای خط قرار داریم گفت: زمستان فشار گاز کم می‌شود و به دلیل قرار داشتن در انتهای خط استان متضرر می‌شود لذا برای همین موضوع از وزیر نفت خواستیم که برای زمستان سال ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۳ شبکه‌ گاز استان از نهبندان به زابل وصل شود تا برای همیشه در تامین گاز استان و مصرف بهینه آن مشکلی نداشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جذب نیروی کار در کارخانه فولاد قاینات ادامه داد: برای نیروهای جدید اولویت با بومی‌گزینی است و از بومیان منطقه در استخدام استفاده شود.

وی گفت: همچنین با معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری و سازمان برنامه و بودجه هماهنگ باشید تا بدون حاشیه‌ و طی یک آزمون بومی و خوب با نظارت استان شاهد به‌کارگیری نیروهای متدین، توانمند و بومی در مجتمع فولاد قاینات باشیم.

قناعت با بیان اینکه بازدیدها از مناطق براساس اهمیت صورت می‌گیرد افزود: فولاد قاینات سومین مرتبه است که مورد بازدید قرار می‌گیرد و نشان از اهمیت این پروژه برای دولت دارد.

وی عنوان کرد: اینکه استاندار سه مرتبه وقت می‌گذارد و از این طرح بازدید می‌کند، نشان می‌دهد که پروژه برای استان کلیدی و حیاتی است و از ابر پروژه‌های استان و کشور است.

استاندار خراسان جنوبی نوع صنعت، اشتغالزایی، منافع برای کشور و منطقه را از شاخصه‌های مهم پروژه فولاد قاینات برشمرد و گفت: خراسان جنوبی از نظر صنعت نسبت به استان‌های دیگر عقب‌ماندگی‌هایی دارد و در گذشته توجه خوبی به استان نشده است که این کم توجهی‌ها در برخی بخش‌ها مانند صنعت خود را بیشتر نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: کار کردن برای صنعت در استان کار مضاعف و جهادی می‌خواهد و باید ضعف‌ها را در حوزه صنعت بپوشانیم زیرا این گونه پروژه‌ها اشتغال، گردش پولی و آورده خوبی برای استان دارند.

قناعت افزود: درخواست داریم تا یک ماه و نیم آینده در واحدهای دیگر تلاش را بیشتر کنند تا در ماه‌های آتی با حضور مهمان ویژه شاهد افتتاح این پروژه ملی و استانی باشیم.

وی گفت: واحد احیای کارخانه فولاد قاینات چند ماه است که به بهره‌برداری رسیده و زیر بار خط تولید رفته تا اگر در روند اجرای کار خطا و نقص فنی بود تا زمان افتتاح رسمی برطرف شود و بعد از افتتاح رسمی هیچ گونه خطای فنی ایجاد نشود.

استاندار خراسان جنوبی امروز به همراه نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف مجتمع فولاد قاینات بازدید کرد.

وی با هدف اطلاع از وضعیت موجود، از فاز تولید شمش فولادی کارخانه بازدید کرد که با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال از طرح‌های در دست اجرای استان است.

در این فاز که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در حال حاضر حدود ۷۰۰  نفر فعالیت دارند.

استاندار خراسان جنوبی از فاز احیای کارخانه برای تولید آهن اسفنجی نیز بازدید کرد که با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال دارای پروانه بهره‌برداری است و زمینه اشتغال ۳۹۰ نفر را فراهم می‌کند.