مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی در بازدید از موسسه فرهنگی و هنری افق هزاره و خبرگزاری خبر و هنر عنوان کرد : رسانه ها با هماهنگی، برنامه ریزی و تعامل مناسب می توانند یک منبع خوب برای آگاه سازی مردم باشند.

دکتر علی اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در راستای آگاه سازی هرچه بیشتر مردم از حق و حقوق بیمه ای خود ضمن بازدید از پایگاه خبری و تحلیلی خبر و هنر و موسسه فرهنگی و هنری افق هزاره با مسئولین آن دیدار کرد.

اربابی در این بازدید ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و تشکر از همراهی رسانه ها با اداره کل بیمه سلامت، گفت: رسانه ها با هماهنگی،  برنامه ریزی و تعامل مناسب می توانند یک منبع خوب برای آگاه سازی مردم باشند.

مدیرکل بیمه سلامت ادامه داد: سازمان بیمه سلامت یک نهاد مردمی بوده و مخاطب عام دارد و تنها نهاد دولتی است که موضوع بیمه درمانی را به نمایندگی از دولت عهده دار می باشد و هر آنچه دولت در مورد درمان در خصوص آحاد ملت در دست انجام دارد به بیمه سلامت واگذار نموده است.

وی به پوشش بیمه ای اشاره کرد و ادامه داد : با توجه به تدابیر خوبی که در سازمان بیمه سلامت صورت گرفته و با همکاری قانون گذاران و دولت، صندوق های بیمه ای مختلفی که در این سازمان ایجاد شده، هر شخصی که فاقد پوشش درمانی باشد می تواند با مراجعه به یکی از صندوق ها تحت پوشش بیمه قرار گیرد  که البته با توجه به شرایط ممکن است رایگان و یا مشارکتی باشد.

اربابی بابیان اینکه در حوزه درمان دو نکته خیلی مهم وجود دارد، افزود: یکی اینکه سازمان ها و نهادهایی که در این زمینه فعالیت می کنند چه در حیطه درمان و چه در حیطه بیمه و ارتباطات بین این سازمان ها باید برای مردم به درستی تفهیم شود تا جایگاه ها را بشناسند.

مدیرکل بیمه سلامت ادامه داد: شناساندن اینکه بیمه سلامت چیست و چه خدماتی ارائه می دهد و اینکه حق و حقوق بیمه ای مردم در زمان دریافت خدمات درمانی موردنیازشان چیست، از عهده روابط عمومی ها به تنهایی خارج است و این رسانه ها هستند که با کمک، همکاری و همیاری خود با سازمان ها می توانند اطلاع رسانی خوبی در جهت افزایش شناخت و آگاه سازی مردم انجام دهند.

وی تصریح کرد: اگر نگرش و شناخت در مردم به درستی تبیین شود و آنها در خصوص موارد مختلف حق و حقوق خود را بدانند و همچنین ارتباط بین سازمان ها و فرآیند ها را بشناسند، در برخورد با سازمان های مختلف می توانند از حقوق خود به درستی دفاع کند.   

اربابی در پایان گفت : افراد می توانند از طریق کد دستوری #۱۶۶۶* از وضعیت پوشش بیمه پایه درمان خود مطلع شوند و اگر بیمه ندارند حتما قبل از بیماری برای جلوگیری از هزینه های بالا، اقدام به بیمه نمودن خود و افراد تحت تکفل کنند، زیرا محاسبه خدمات درمانی بر مبنای بیمه از زمانی آغاز می شود که فرد  دفترچه بیمه دریافت می کند.

این مقام مسئول در پایان گفت: سازمان بیمه سلامت برای دریافت نظرات، پیشنهادات و شکایات مردمی علاوه بر سامانه تلفنی ۱۶۶۶ سامانه نظام پیشنهادات مردمی را به آدرس: http://qms.ihio.gov.ir/people/cratesuggestion راه اندازی کرده که همه مردم و بیمه شدگان می توانند با ورود به این سامانه نظرات و پیشنهادات خود را برای توسعه و بهبود فرآیندهای اجرایی بیمه سلامت و قوانین و دستورالعمل های موجود در این سازمان ارائه دهند.