مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سربیشه گفت: این اداره عملیات خاکی ۴۰ کیلومتر راه روستایی در قالب ۱۰ روستا را به اتمام رسانده و در صورت تامین قیر و اعتبار لازم آماده انجام عملیات روسازی (آسفالت گرم) است.

سعید سارانی افزود: علاوه بر این در حال حاضر عملیات ساخت و آسفالت ۱۳ کیلومتر در قالب راه سه روستا در دست اجراست.

وی گفت: همچنین از ابتدای امسال روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی شهرستان سربیشه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سربیشه اظهار داشت: لکه‌گیری هندسی به طول ۱۰ کیلومتر در محور بیرجند – سربیشه، تخصیص ۲۰ تن قیر mc برای تولید آسفالت سرد و لکه‌گیری به صورت امانی، انعقاد سه قرارداد در محورهای بیرجند – سربیشه، سربیشه – نهبندان و سربیشه – درح از اقدامات این اداره در راستای حفاظت از راه‌های منطقه است.

وی افزود: اکنون ۹۵ درصد مردم سربیشه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالت برخوردار هستند که درصد برخورداری روستاییان این شهرستان از راه آسفالت از میانگین کشوری کمتر است و با توجه به پراکندگی جمعیت شهرستان بعد از نهبندان، کمترین برخورداری از راه روستایی را در خراسان جنوبی داریم.

سارانی با اشاره به اینکه ۳۴۳ کیلومتر از راه‌های شهرستان سربیشه به روکش آسفالت نیاز دارد گفت: لازم است اعتبار ویژه‌ای برای جلوگیری از تخریب هرچه بیشتر این راه‌ها اختصاص یابد چرا که تخریب راه نیازمند تامین هزینه‌های کلان برای آسفالت مجدد است.

وی بیان کرد: از سال گذشته تا پایان تیر امسال ۴۷۱ تن قیر به شهرستان سربیشه اختصاص یافته که برای روکش راه‌های روستایی و لکه‌گیری دیگر محورها استفاده شده است.

۲ هزار و ۸۴۱ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در شهرستان مرزی سربیشه وجود دارد که از این مقدار هزار و ۴۸۹ کیلومتر راه آسفالت است.

سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند قرار دارد.