مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: از اواخر اردیبهشت امسال تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ تن گندم از کشاورزان این استان خرید تضمینی شده است و عملیات خرید تا شهریور ماه ادامه دارد.

مجید اسداللهی افزود: تاکنون ۶۱۸ محموله گندم تحویل مراکز خرید گندم شده است.

وی اظهار داشت: این میزان گندم به ارزش ۱۱۲ میلیارد و ۱۸۴ میلیون ریال تحویل ۱۴ مرکز خرید فعال شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: امسال خرید گندم در خراسان جنوبی از اردیبهشت ماه آغاز شد و تا شهریور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از ۱۷ مرکز خرید استان تاکنون ۱۴ مرکز وارد عملیات خرید شده و سه مرکز که در نقاط نسبتا سردسیر قرار دارد به زودی فعال شده و آماده تحویل گندم از کشاورزان حوزه شهرستان مربوطه خواهند بود.

اسداللهی بیان کرد: تاکنون مبلغ ۸۵ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال معادل ۸۶ درصد وجه گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده و مابقی در نوبت واریز است که به‌زودی پرداخت خواهد شد.

وی گفت: به دلیل خشکسالی‌های متوالی و تاثیر آن بر بخش کشاورزی، میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال جاری نسبت به سال قبل کاهش داشته و قیمت هر کیلوگرم گندم خرید تضمینی نیز از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان سال قبل به پنج هزار تومان افزایش یافته است.

سطح زیر کشت گندم آبی و دیم در خراسان جنوبی ۲۱ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود امسال از این سطح ۴۳ هزار تن گندم برداشت شود.