مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: با توجه به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان نماز جمعه این هفته (۲۱ خرداد) به جز بیرجند در ۱۰ شهرستان دیگر استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حامد شاهبیکی  افزود: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا می‌توان نماز جمعه را در سراسر استان با هر نوع رنگ‌بندی و رعایت محدودیت‌ها اقامه کرد اما در مرکز استان این هفته هم برگزار نخواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت نارنجی (پرخطر) بیرجند اظهار داشت: به منظور حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از ازدحام جمعیت نماز جمعه در بیرجند برگزار نمی‌شود و در سایر شهرستان‌های استان طبق روال معمول و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: فاصله‌گذاری برای هر نفر در مکان‌های نماز جمعه چهار متر مربع باید در نظر گرفته شود و حداکثر زمان برگزاری نماز جمعه ۴۰ دقیقه خواهد بود.

وی افزود: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به همراه داشتن سجاده و مهر شخصی مد نظر نمازگزاران باشد.

حجت الاسلام شاهبیکی همچنین از نمازگزاران خواست برای حفظ سلامتی خود و سایرین از هرگونه تجمع در مکان‌های برگزاری نماز جمعه خودداری کنند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و ۲۶ شهر این استان محل برپایی نماز جمعه است.

نماز جمعه هفته گذشته (۱۴ خرداد) به جز بیرجند در ۱۰ شهرستان استان برگزار شد و در شهر بیرجند مرکز استان از ۱۳ فروردین امسال در پی آغاز روند صعودی ابتلا به کرونا برگزار نشده است.

خراسان جنوبی در اردیبهشت امسال از پیک چهارم کرونا عبور کرد و با وجود کاهش موارد سرپایی و بستری بیماران مبتلا به کرونا اما وضعیت این استان همچنان شکننده است.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، سه شهرستان این استان شامل بیرجند، قاینات و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند و هشت شهرستان دیگر شامل طبس، فردوس، سرایان، نهبندان، خوسف، درمیان، سربیشه و زیرکوه در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.