?استاندار خراسان جنوبی گفت:خدمات حوزه بهداشت و درمان در استان بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.
ملانوری با بیان این مطلب در آیین افتتاح ۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی استان در یازدهمین پویش ملی” ره سلامت” که با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل سالن همایش های استاد دکتر فروزانفر دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، خاطرنشان کرد: همین ۶۴ پروژه عمرانی که امروز افتتاح می شوند و ۶۰ پروژه ای که در دست اقدام است، بخشی از خدمات بسیار خوب حوزه بهداشت و درمان در استان می باشد.
?وی با اشاره به دو نعمت ناشناخته امنیت و سلامت تصریح نمود: خراسان جنوبی، یکی از استان های دارای رتبه برتر به لحاظ امنیت است.
?به گفته وی؛ در سایه این امنیت، مردم به راحتی زندگی می‌ کنند و شرایط برای حضور سرمایه گذاران هم به خوبی فراهم است.
?استاندار در ادامه یادآور شد: از برکات نظام و تلاش های دولت، ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی در اقصی نقاط استان می باشد.
?ملانوری با تأکید بر پهناوری استان خراسان جنوبی متذکر شد: خدمات ارزنده ای در سطح استان صورت گرفته اما با توجه به شرایطی مثل موقعیت جغرافیایی، مرز، جاذبه های گردشگری و مسافرپذیری خراسان جنوبی، لازم است حوزه بهداشت و درمان استان تقویت شود تا سطح خدمات دهی ارتقاء یابد.
?وی سپس به برخی از نیازهای استان اشاره کرد و گفت: تأمین سه دستگاه MRI برای شهرستان های طبس، قاینات و فروس، نصب و راه اندازی دستگاه CTSCAN در شهرستان های سرایان و بشرویه و همچنین تهیه دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان های نهبندان، سربیشه، بشرویه، سرایان و درمیان از نیازهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
?به گفته وی؛ تأمین شتاب دهنده بیمارستان ایرانمهر هم از مواردی است که پیگیری شده و باید روند کار شتاب گیرد.
?استاندار به درخواست ویژه استان برای راه اندازی دانشکده مستقل علوم پزشکی اشاره کرد و گفت:با توجه به وسعت منطقه، وجود در مسیرهای پرتردد، مسافرپذیری و همچنین فعال بودن دانشکده پیراپزشکی، برای راه اندازی دانشکده مستقل علوم پزشکی در منطقه فردوس- طبس مکاتباتی صورت گرفته که باید مورد عنایت واقع شود.