?استاندار خراسان جنوبی از ورود جدی شرکت ملی صنایع مس ایران به بازار اشتغال و سرمایه گذاری در استان خبر داد.
? ملانوری در دیدار با مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران از وضعیت ذخایر معدنی استان گفت.
?وی، ذخایر مس استان را بی نظیر خواند و خاطرنشان کرد: براساس مطالعات صورت گرفته، خراسان جنوبی مستعد کانی‌سازی مس می باشد.
?به گفته وی؛ با گسترش فعالیت‌های اکتشافی، در آینده نزدیک می‌توان خراسان جنوبی را به ‌عنوان یکی از مناطق مس خیز کشور معرفی کرد.
?استاندار از سابقه طولانی فعالیت‌های معدنی در زمینه مس در استان گفت و تصریح نمود: چند دهه فرآیند تولید مس در معدن مس قلعه زری، گواه این موضوع می باشد.
?ملانوری ادامه داد: در معدن مس قلعه زری، به‌عنوان تنها معدن مس زیرزمینی کشور، کلیه اقدامات از اکتشاف گرفته تا فرآوری ذخایر انجام می شود.
?وی بر توجه ویژه به امر اکتشاف و فرآوری مس در استان خراسان جنوبی تأکید کرد.
?به گفته وی؛ با افزایش میزان ذخایر مس، خراسان جنوبی می‌تواند در آینده نقش تأثیرگذاری در اقتصاد کشور ایفا نموده و نیاز صنایع داخلی را به این کانی برآورده سازد.
?استاندار در این دیدار از سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران خواست؛ ادامه مطالعه و اکتشاف پهنه های معدنی مس را در استان سرعت بخشیده و نسبت به توسعه سرمایه گذاری در بهره برداری از معادن مس اقدام نماید.
?ملانوری بر رفع مشکلات موجود در مجتمع مس قلعه زری توسط شرکت ملی صنایع مس ایران تأکید کرده، اقدامات این مجموعه را به عنوان معین توسعه ای مناطق کمتر برخوردار در زمینه محرومیت زدایی در استان خواستار شد.
?این جلسه قول مساعد سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران برای ورود جدی در راستای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی را به همراه داشت.