پیکر شهید مرزبانی استوار دوم “حسن بادامکی” از شهدای حمله تروریستی سراوان روز سه‌شنبه با حضور پرشور مردم در زادگاهش شهرستان قاینات تشییع شد.

پیکر پاک این شهید مدافع وطناز مسجد جامع قاین تا میدان امام خمینی (ره) بر دستان مردم شهیدپرور این دیار تشییع و برای خاکسپاری به شهرک هاشمیه شهرستان قاینات منتقل شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مسوولان استان و شهرستان نیز همراه قشرهای مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

پیکر شهید بادامکی دیروز پس از تشییع شهدای مرزبانی در زاهدان به بیرجند انتقال یافت و مراسم وداع با حضور خانواده شهید و همرزمانش در ستاد فرماندهی مرزبانی خراسان جنوبی برگزار شد.

حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و معاندان در بامداد یکشنبه هفته جاری و تلاش آنها برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر و غیرتمند برجک مرزبانی “مزه سر” هنگ مرزی سراوان روبه‌رو شد که در این درگیری پنج نفر از مرزبانان کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و تروریست‌ها به عمق خاک پاکستان متواری شدند.

 

پیکرهای مطهر پنج شهید مرزبانی روز گذشته (دوشنبه) با حضور جانشین فرمانده کل انتظامی، فرمانده مرزبانی، استاندار سیستان و بلوچستان، علمای شیعه و سنی و قشرهای مختلف مردم در زاهدان تشییع شد.

سه نفر از شهدای حمله تروریستی سراوان از خراسان رضوی هستند، یک نفر از سیستان و بلوچستان و یک نفر از خراسان جنوبی است همچنین ۲ نفر از نیروهای مرزبانی در این حادثه مجروح شدند.

 

استوار دوم شهید حسن بادامکی متولد اول بهمن ۱۳۷۷ ساکن شهرستان قاینات بود و دارای یک فرزند خردسال است.

سرهنگ دوم “محمدرضا اسداللهی” فرمانده پاسگاه انتظامی چارک شهرستان بندر لنگه نیز ر عملیات تعقیب و گریز و درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در استان هرمزگان به شهادت رسید و پیکر این شهید فراجا ۲۴ اردیبهشت در زادگاهش بیرجند تشییع شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری بیرجند است.