🔹فرماندار شهرستان درمیان تأکید کرد: ۱۰۰ درصد روستاهای شهرستان درمیان از نعمت گاز و برق برخوردار هستند.
مهدی فرجامی‌فرد در نشست مشترک علما، بزرگان و متنفذین اهل تسنن و تشیع خراسان جنوبی با عنوان همایش بزرگ “امت محمد (ص) ” گفت: باید قدردان اتحاد و انسجامی باشیم که به کوری چشم دشمنان در ایران اسلامی و خراسان جنوبی بیش از گذشته برقرار است.
🔹به گفته وی؛ درمیان، شهرستانی مرزی و تقریبی با قریب ۶۰ هزار نفر جمعیت است که ۶۷ درصد اهل تسنن و ۳۳ درصد اهل تشییع می باشند.
🔹وی با اشاره به اینکه به برکت نظام و دولت سیزدهم اقدامات خوبی در این شهرستان انجام شده، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد روستاهای درمیان گازرسانی و برق رسانی شده و بیش از ۹۲ درصد روستاها هم از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.
🔹فرماندار درمیان گفت: در حوزه راه‌های روستایی تنها ۱۳ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته داریم و بقیه روستاها از راه آسفالت برخوردارند، البته مهمترین مشکل ما نامناسب بودن راه‌های روستایی است.
🔹وی اضافه کرد: در قالب طرح جهاد آبرسانی تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ قرار است ۱۳ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.
🔹به گفته وی؛ در دولت سیزدهم ۲۳ زمین چمن مصنوعی در روستاهای شهرستان ساخته شده و هشت زمین چمن مصنوعی هم با همکاری بنیاد علوی در سال جاری احداث می شوند.
🔹فرماندار درمیان خاطرنشان کرد: در اغتشاشات سال گذشته علیرغم جنگ ترکیبی دشمنان، با وحدت و انسجام هیچ مشکلی در شهرستان نداشتیم و علمای شیعه و سنی منطقه انسجام و اتحاد خود را حفظ و تقویت کردند.
🔹فرجامی فرد تصریح کرد: شهرستان درمیان ۴۵ شهید اهل تسنن و ۱۳۵ شهید اهل تشیع تقدیم نظام و انقلاب کرده‌ است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور