#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در بازدید از پروژه ی ساخت بخش سوختگی بیمارستان رضا(ع) با اشاره به مدیریت موفق بیماری کرونا در خراسان جنوبی ،گفت: یکی از اولویت های ما در این سفر بحث خود کروناست که استان خراسان جنوبی هم جزو استان هایی شده که روند رو به افزایش دارد و شهر بیرجند هم بیشتر از هر جای دیگری افزایش بستری دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه طی بازدید های قبلی هم که داشتیم، شهرستان بیرجند و دانشگاه در مدیریت کرونا موفق بودند در سفر گذشته خود به این استان هم شاهد بودیم که خیلی خوب توانستند در بیمارستان ولیعصر (عج) این بیماری را مدیریت بکنند و جزو استان های موفق هستند و توانستند مرگ و میر نسبتا پایینی داشته باشند.

وی در خصوص وضعیت کرونا در سطح کشور گفت: در سطح کشور روند رو به افزایش است و در بعضی از استان ها مثل تهران، اصفهان، فارس، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی خراسان رضوی وخراسان جنوبی شتاب بیشتری است که نتیجه ایام عید، دید و بازدید و شرکت در مراسماتی چون عروسی است که باعث شده پروتکل ها رعایت نشود و روند رو به افزایش داریم.ان شا ءالله امیدواریم با تمهیداتی که در ستاد ملی گرفته شده و تصمیماتی که اندیشیده شده، این روند هرچه زودتر متوقف شود.
دکتر جان بابایی خاطر نشان کرد: خوشبختانه همه ی دانشگاه ها کاملا آمادگی دارند. در استان خراسان جنوبی ظرفیت خیلی خوبی داریم تخت های خالی برای پذیرش بیماران داریم و جای نگرانی برای مردم نیست. ولی خواهش ما از مردم این است که حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت بکنند همه چیز با خود مردم تمام می شود اگر مراعات کنند و رفت و آمد های خانوادگی و تجمعات را مدیریت بکنند، قطعا ان شاءالله ما هر چه زودتر شاهد توقف این موج خواهیم بود.