استاندار خراسان جنوبی گفت: در راستای شعار سال، قرارگاه “پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” به ستاد توسعه خاوران استان اضافه می‌شود تا بتواند شعار سال را در ستاد محقق کند.

 حمید ملانوری روز شنبه در دیدار امام جمعه، فرماندار و جمعی از معتمدین شهرستان بشرویه افزود: اگر ستاد توسعه خاوران به اهداف خود دست یابد، محقق کننده همه شعارهای سال‌هایی است که مقام معظم رهبری فرموده‌اند.

وی گفت: براساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و نیز شورای اداری استان، به همه دستگاه‌ها تکلیف شده برای سال ۱۴۰۰ برنامه عملیاتی داشته باشند و محور و شاخص این برنامه عملیاتی “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: توصیه‌ام به مدیران و همه همکاران در تمامی سطوح مدیریتی در استان این است که تلاش کنند قدم‌های مثبت و موثری در راه خدمت به مردم بردارند.

وی اظهار داشت: من با خدا و مردم عهد بسته‌ام که جز به منفعت مردم و منافع ملی و استانی به چیز دیگری فکر نکنم به همین جهت در طول این سال‌ها همه توان و تجربه خود را در جهت خدمت به مردم به‌کار گرفته‌ام.

ملانوری به سفرهای شهرستانی خود اشاره کرد و افزود: در این سفرها با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در قالب ملاقات عمومی، برگزاری جلسه شورای اداری و انجام بازدیدها با مردم دیدار می‌کنیم.

وی ضمن تشریح نتایج سفر خود به شهرستان بشرویه گفت: مصوبات سفر به بشرویه ابلاغ شده است.

ملانوری، خراسان جنوبی را استانی زرخیز اما محروم دانست و اظهار داشت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و به اندازه پهناوری خود از منابع توسعه برخوردار است.

وی گفت: در راس همه ظرفیت‌های کم‌نظیر استان، وجود منابع انسانی باهوش، نوآور و ایده‌پرداز است که در مسائل فرهنگی، اجتماعی، علمی، تجارت و کشاورزی صاحبنظر و ممتاز هستند.

استاندار خراسان جنوبی از بخش معدن به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه استان نام برد و افزود: معادن غنی شهرستان بشرویه و در کل استان خراسان جنوبی می‌تواند به عنوان پیشران توسعه استان لحاظ شود.

وی گردشگری را یکی دیگر از ظرفیت‌های کم‌نظیر برشمرد و گفت: وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، بناهای فاخر و ارزشمند می‌تواند باعث رونق صنعت به‌روز و پردرآمد گردشگری در استان شود زیرا این صنعت کم‌آب‌بر بوده و توسعه آن به محیط زیست آسیب نمی‌زند ضمن آنکه اشتغال‌آفرینی زیادی به همراه دارد.

ملانوری از ظرفیت‌های کمک نظیر کشاورزی استان اشاره و خاطرنشان کرد: تولید بالای زرشک، زعفران، عناب، گل نرگس، پسته، خرما و زیتون هم از ظرفیت‌های استان است.

وی افزود: ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی بی‌شمار است اما این ظرفیت‌ها به‌خوبی به هم مرتبط و متصل نشده‌اند لذا ستاد توسعه خاوران ایجاد شد تا همه ظرفیت‌ها در مسیر توسعه متمرکز شود.

استاندار خراسان جنوبی به اقدامات توسعه‌ای انجام شده در سطح استان اشاره کرد و گفت: توسعه کل استان برای ما مهم است.

امام جمعه، فرماندار و معتمدین حاضر در این نشست نیز از مطالبات مردم در شهرستان بشرویه گفتند که این درخواست‌ها با نظر مساعد استاندار و وعده پیگیری آنها همراه شد.