نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در هر صنف و شغلی هدف باید کار تخصصی آن صنف باشد و اهداف جنبی بر کار اصلی غلبه نکند.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند ضمن گرامیداشت هفته بسیج افزود: اگر هر شخص، طیف و صنفی کاری که برعهده اوست را براساس نیازهای جامعه و برای برآوردن آن نیاز انجام دهد و نفع شخصی نیت را آلوده نکند، امور به نحو احسن انجام می‌شود و مشکلات از بین می‌روند.

وی بیان کرد: هدف پزشک باید سلامت افراد باشد نه مسایل جنبی، در مشاغل دیگر و ادارات هم همین طور است لذا در هر صنفی هدف باید کار تخصصی آن صنف باشد و در فقه اسلام هم مشخص فرموده که برابر نیازهای جامعه به هر چیزی باید افرادی متناسب با آن تربیت شوند و هدفشان همان کاری باشد که به آن گماشته شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آسیبی که از ناحیه بیگانه بر مردم مسلمان ما واقع شده، این است که در بعضی از امور و کارها اهداف جنبی بر کار اصلی غلبه می‌کند، یعنی فرد به جای گره‌گشایی و رفع نیاز مردم به فکر اقتصادی، لذت‌پرستی، مقام‌پرستی و سایر موارد می‌افتد آن وقت مساله اصلی تبدیل به یک مساله فرعی و مساله فرعی جایگزین آن می‌شود که این موضوعی خطرناک است و کار را فاسد می‌کند.

وی اظهار داشت: فرهنگی که در حال حاضر در جامعه است، تحت تاثیر آسیب‌های فرهنگ غرب قرار گرفته که بر ما مسلمان‌ها وارد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: باید انسان‌های با ارزش و ارزشمند مسوولیت امور را به عهده بگیرند و فرهنگ اسلامی را از نو احیا کنند؛ این همان جهاد و احیای فرهنگ اسلام است و لزوم ندارد که شما حتما جنگ نظامی را درک کرده باشید.

وی گفت: آنچه مهم است اینکه اگر جامعه به من و شما نیاز دارد و فقه هم برابر نیاز دین امر کرده که این کار و خدمت‌رسانی باید انجام شود، باید حواسمان روی آن خدمتی باشد که به ما محول شده تا آن را درست انجام دهیم.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: مشکل این است فردی که باید امین الهی باشد براساس اندوخته و ثروت خود کار می‌کند نه براساس رفع نیاز مردم؛ چون اگر هدف رفع نیاز مردم باشد دیگر گرانفروشی معنا ندارد و این موضوع درباره فلان مسوول اداره و بنده آخوند هم صدق می‌کند.

وی افزود: امیدواریم در دولت جدید کارها رنگ خدایی به خود بگیرند و امور به کسانی سپرده شود که پایبند به ارزش‌های دینی هستند تا بیش از هر چیز فرهنگ ما را احیا کنند و امروز جهاد همین است؛ همه مسایل از فرهنگ آب می‌خورد و اگر فرهنگ اسلامی در ما احیا شود، هیچ مشکلی نداریم و مشکلات ناشی از تخلفات ما است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: شما وقتی امروز کار خودتان را براساس وظیفه دینی خود انجام دهید هم نتیجه کوتاه‌مدت که شفای مریض است، حاصل می‌شود و هم در درازمدت آسیب فرهنگی جامعه را از بین می‌برد.

وی تصریح کرد: امروز در هر جای این کشور اسلامی گره‌ای از کار مردم باز شود آن جهاد فی سیبل الله است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم که هفته گذشته با حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این سمت منصوب شد، کاهش دغدغه و افزایش رضایتمندی مردم در حوزه سلامت را از اولویت‌های کاری خود برشمرد.

سید محمد موسوی میرزایی گفت: اقداماتی برای رفع کمبودهای بخش بهداشت و درمان استان انجام شده اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم.