رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در پی افزایش قیمت بنزین و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای دیگر از تشکیل ۷۷ پرونده تخلف از ابتدای طرح تشدید نظارت در استان خبر داد.

داوود شهرکی  با اشاره به عملکرد حوزه بازرسی، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶۸۵۹۳ مورد بازرسی،  ۸۶۴ مورد پرونده‌ به تعزیرات به ارزش ریالی ۲۶ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه مبالغ برگشتی به شکات ۱۱ میلیارد و ۱۶ میلیون ریال بوده است، افزود: در این مدت گزارشات دریافتی مردمی از سامانه ۱۲۴ دو هزار ۴۵۰ مورد بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد طرح نظارتی ویژه کالا و خدمات از ۲۵ آبان تاکنون، بیان کرد: در این مدت ۲۳۷۹ مورد بازرسی شده و ۷۷ پرونده به ارزش ریالی ۱۹۵ میلیون و ۷۱۸ هزار ریال تشکیل شده است.

شهرکی با بیان اینکه در این مدت ۱۷۹۱ گزارش دریافتی از سامانه ۱۲۴ داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور، گزارشات مردمی دریافتی از طریق سامانه ۱۲۴ از میانگین ۴۵ مورد در روز تا ۴۵۰ مورد افزایش یافته است.

شهرکی با اشاره به افزایش خطوط تلفنی دریافت گزارشات سامانه ۱۲۴ افزود: با پیگیری صورت گرفته ۲ خط دیگر به سامانه ۱۲۴ افزوده شده و در حال حاضر سه اپراتور، گزارشات مردمی را در این سازمان دریافت می‌کنند که پس از ثبت از سوی بازرسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین به منظور تسهیل گزارش دهی مردمی و تسریع در رسیدگی به گزارشات آن‌ها، بازرسان این سازمان در سه پایگاه نظارت و بازرسی بر قیمت کالا و خدمات در سه نقطه از سطح شهر بیرجند و همچنین یک نقطه در شهرستان ها مستقر شدند.

شهرکی در اعلام گزارش تخلفات اقتصادی یادآورشد: میدان امام خمینی (ره)، میدان ابوذر و تقاطع فرزان(چهار راه مصلی) سه مکان استقرار این پایگاه‌ها در مرکز استان است که شهروندان می‌توانند تخلفات اقتصادی را به بازرسان مستقر در این پایگاه‌ها گزارش دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با گذشت یک هفته از اصلاح قیمت بنزین، بازرسی‌ها از واحدهای صنفی، انبارها و سردخانه ها تشدید شده است.