#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه خباثت دشمن در پایین آوردن توفیقات نظام و القای ناامیدی و یأس در مردم و به ویژه جوانان بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: هنرمندان باید با زبان هنر و در قالب جهاد تبیین، امیدواری را به جامعه تزریق کنند.

سیدمحمدرضا طالبی، امروز یکشنبه ۳۰ مرداد در جریان بازدید از سازمان مردم نهاد رویش هنر سرزمین آفتاب (رهسا)، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی با استفاده از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند، می‌توانند از سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها حمایت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در اختیار قراردادن تجهیزات، وسایل نقلیه و اماکن دولتی و همچنین ارائه تسهیلات ویژه و تسهیل در امور اجرایی سمن ها جهت توانمند سازی آن ها از جمله اقداماتی است که دستگاه‌ها می توانند در راستای حمایت از تشکل ها انجام دهند.

وی خواستار حمایت ارگان‌های دولتی از سازمان‌های مردم نهاد شد و گفت: اعتقاد ما این است که می توانیم مشکلات و نیازهای خودمان را با حمایت شما حل کنیم.با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه حمایتی از جوانان هنرمند مؤسسه رهسا می تواند پخش آثار تولیدی آن‌ها در شبکه های ملی و استانی صدا و سیما باشد.

طالبی ادامه داد: شما اعضای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در بین مردم هستید و فکر خلاقی دارید، لذا می‌توانید مشکلات را حل کنید.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر ماندگاری و اثر گذاری زبان هنر، اظهار کرد: دغدغه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب نسبت به جوانان، موضوع جهاد تبیین است و جهاد تبیین شما هنرمندان، در هنر شماست.

وی با با بیان اینکه خباثت دشمن در پایین آوردن توفیقات نظام و القای ناامیدی و یأس در مردم و به ویژه جوانان بر هیچ کس پوشیده نیست، متذکر شد: هنرمندان باید با زبان هنر و در قالب جهاد تبیین، امیدواری را به جامعه تزریق کنند.

فرشته اسدزاده، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نیز بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید فعالیت های تخصصی خود را طبق اساسنامه انجام بدهند؛ ما نیز با رویکرد نظارتی و حمایتی، حامی سازمان های مردم نهاد و تشکل ها هستیم.

گفتنی است؛ بر اساس توضیحات شیروانیمدیر مسئول مؤسسه مردم نهاد رویش هنر سرزمین آفتاب (رهسا)، این مؤسسه، فعالیت خود را در زمینه های فرهنگی هنری و استعدادیابی،  در هفته تشکل ها و مشارکت اجتماعی سال ۱۳۹۹ به صورت رسمی آغاز کرده و طی این مدت در بحث تولیدات صوتی و تصویری حائز رتبه های برتر کشوری شده است.

برگزاری ۲۰ تا دوره آموزشی فرهنگی هنری و مهارت های زندگی، توزیع ۳۰۰ بسته لوازم بهداشتی و مواد غذایی، حمایت از هنرمندان صنایع دستی و مشاغل خرد و … از جمله اقدامات این مؤسسه طی دو سال گذشته است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس هنری و ا.حسن پور

انتهای پیام