#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

فرماندار خوسف گفت: ۶۵ درصد مساحت این شهرستان را مناطق کویری تشکیل می‌دهد و تجهیز امکانات و فرماندهی انتظامی منطقه ضروری است.

محمدعلی آخوندی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان خوسف، تسریع در راه‌اندازی فرماندهی انتظامی بخش جلگه ماژان را نیز خواستار شد.

وی افزود: مردم امروز مهربانی و اقتدار را توامان در نیروی انتظامی احساس می‌کنند و این نیرو یک نهاد قدرتمند و پناهگاه مردم است که در هر اتفاق و حادثه‌ای اولین تماس‌ها به دلیل اعتماد و ارتباطات این نهاد با مردم با نیروی انتظامی است.

فرماندار خوسف رسالت پلیس را ایجاد امنیت و آرامش جامعه دانست و اظهار داشت: امنیت و آرامش در جامعه نیز زمینه توسعه پایدار را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به شرایط کشور و تهاجم دشمن‌ در قالب جنگ نرم گفت: حضور پلیس، نحوه برخورد، اعتماد و ارتباط با مردم برای از بین بردن آسیب‌های اجتماعی بسیار حایز اهمیت است.

آخوندی، خوسف را یک شهر پدافند غیرعامل برای مرکز استان دانست و افزود: با توجه به نزدیکی خوسف تا بیرجند هر گونه اقداماتی در این شهرستان مرکز استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی گفت: طی سال‌های اخیر نیروی انتظامی در شهرستان خوسف در زمینه ایجاد ارتباط با مردم و ایجاد نظم و آرامش موفق بوده است و امیدواریم در دوران جدید این موارد تقویت شود.

فرماندار خوسف بیان کرد: شهرستان خوسف علیرغم اینکه شهرستان مرزی نیست اما در مبارزه با قاچاق مواد مخدر نقش پررنگی داشته و در سال‌های اخیر ۱۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی نیز در این آیین با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: اخلاص در زندگی، گفتار و کردار سبب شد مراسم تشییع و بزرگداشت این سردار با حضور میلیون‌ها نفر در ایران و سایر کشورها برگزار شود.

سردار ناصر فرشید افزود: در اعتقادات دینی و اعتقادی ما هست که خدمت کردن به مردم توفیق الهی و رفع نیازهای مردم، نعمت الهی است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروی انتظامی یکی از ستون‌های امنیت کشور است و تنها سازمانی که بیشترین ارتباط با مردم را دارد گفت: خدا را شاکریم که توانسته‌ایم این اعتماد را به دست آوریم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: از طرفی امنیت فقط وظیفه یک سازمان و نهاد نیست و همه افراد و سازمان‌ها در کشور برای حفظ و ارتقای آن وظیفه دارند.

در این آیین سرهنگ محمدحسن اکبری به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان خوسف معرفی و از خدمات سرهنگ کاظم صادقی فرمانده قبلی تقدیر شد.

مرکز شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند است.