محمد علی آخوندی فرماندار شهرستان خوسف در حاشیه بازدید از از محل احداث کشتارگاه طیور، کارخانه های فرآوری و محصولات کشاورزی در روستاهای سیوجان و فخر آباد با بیان اینکه خوسف به دلیلی ظرفیت های بسیار خوب در حوزه کشاورزی و دامداری با توجه بیشتر به این حوزه میتوان زمینه های توسعه هر چه بیشتر شهرستان را فراهم کرد.
فرماندار خوسف گفت: در حال خاضر در شهرستان خوسف تعداد ۶۷ واحد مرغداری تخم گذار و گوشتی وجود دارد که در راستای تکمیل چرخه تولید ، افزایش درآمد مرغداران و جلوگیری از انحصار، ایجاد کشتارگاه طیور یکی از موضوعات بسیار مهم در شهرستان می باشد.
وی با اشاره به اینکه تاسیسات زیر بنایی این کشتارگاه تامین شده است ؛ ابراز امیدواری کرد با تامین تسهیلات عملیات اجرایی این واحد به زودی آغاز شود.
فرماندار خوسف اظهار داشت: با مساعدت صندوق کارآفرینی امید استان در مرحله پنجم توزیع اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی تسهیلات این کشتارگاه پرداخت خواهد شد.
فرماندار خوسف خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه این کشتارگاه توسط اتحادیه دام و طیور شهرستان در حال احداث می باشد در آینده نزدیک میتواند به زمینه توسعه پرورش طیور را فراهم نماید.
وی خاطر نشان ساخت: بزرگترین کشتارگاه دام سبک و سنگین شرق کشور با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی در حال احداث می باشد که تا پایان سال فاز اول آن به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: با تکمیل کشتارگاه های دام سبک و سنگین و طیور برای ۱۶۱ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
آخوندی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان به امر کشاورزی و دامداری مشغول هستند که با تکمیل این کشتارگاه ها زنجیره تولید در شهرستان تکمیل خواهد شد.
فرماندار خوسف اظهار داشت: از ابتدای سالجاری بیش از ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل زنجیره تولید در حوزه دامداری در مناطق عشایری پرداخت شده است.
آخوندی ادامه داد: از محل تسهیلات اشتغال روستایی کارگروه استانی میزان ۲۱۴ طرح با اعتباری بیش از ۷۰۹ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال پرداخت شده است که برای ۹۷۸ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
فرماندار خوسف در حاشیه بازدید از کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی در روستای فخر آباد نیز گفت: ۱۶۵۰ هکتار سطح زیر کشت عناب در شهرستان و تولید مرغوب ترین عناب بایستی به فرآوری این محصول توجه خاصی شود.
وی گفت: کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی در روستای سیوجان با هزینه کرد ۲۲ میلیارد ریال در دست احداث می باشد که از این میزان ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات بوده و باعث اشتغال ۱۰ نفر می شود.
فرماندار خوسف از کمک صندوق کارآفرینی امید استان از مجتمع فرآوری محوصلات کشاورزی در روستای فخر آباد با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال خبر داد و ادامه داد: با ئرداخت تسهیلات و کمک به امر کشاورزی میتوان به توسعه و فروش عناب کمک شایانی کرد.
وی خاطر نشان ساخت: کارخانه حبه و فرآوری محوصولات عناب د روستای کلاته ملک توسط سرمایه گذار داخلی به بهره برداری رسیده است که توانسته ضمن فرآوری این محصول به معرفی عناب کمک کند.