معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از صادرات ۶۰۷ هزار تن کالا در نیمه نخست امسال در استان خبر داد.

 مهدی جعفری در جلسه تعیین نرخ فروش فرآورده‌های نفتی در باک خودروهای تجاری در بازارچه‌های مرزی و پایانه مرزی ماهیرود اظهار کرد: هدف گذاری تعیین شده برای صادرات قطعی استان در سال ۱۴۰۳ به میزان ۱۵۰ میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۹ درصدی هدف قطعی صادراتی خراسان جنوبی محقق شده است، گفت: در شش ماهه اول سال جاری، میزان صادرات قطعی استان، ۶۰۷ هزار تن به ارزش ۱۰۳ میلیون دلار رقم خورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۳۱ درصد رشد داشته و بدین ترتیب تاکنون ۶۹ درصد از هدف تعیین شده برای صادرات استان در سال جاری محقق شده است.

جعفری متذکر شد: در شش ماهه اول سال جاری کل صادرات انجام شده از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان، به میزان یک میلیون و ۲۵۵ تن کالا به ارزش حدود ۳۹۳ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از لحاظ وزنی ۲۰ درصد و از لحاظ ارزش ۴۳ در صد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: میزان ترانزیت صورت گرفته از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان در این مدت، تعداد ۱۵ هزار و ۷۱۱ دستگاه کامیون به وزن حدود ۴۰۵ هزار تن و به ارزش بیش از ۶۷۱ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون ۶۶۲ درصد و از نظر وزن ۷۱۹ درصد و از لحاظ ارزش ۴۸۰ درصد افزایش داشته است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی یاد آور شد: توسعه مبادلات تجاری با کشور افغانستان و رونق مبادلات تجاری از طریق بازارچه‌های مرزی استان یکی از پیشران‌های تعریف شده برای اقتصاد خراسان جنوبی به ویژه مرز ماهیرود است

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور