مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: در پی بارندگی های بهمن ماه جاری سدهای مخزنی و تغذیه ای استان ۲.۸ میلیون متر مکعب آبگیری شد.

حسین امامی گفت  بیشترین میزان آبگیری مربوط به سد فرخی قاین با حدود ۹۰۰ هزار مترمکعب گزارش شده است.
وی بیان کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون میزان بارندگی ها در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد و نسبت به دراز مدت حدود ۱۲ درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، ظرفیت سدهای مخزنی استان را ۸۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: اکنون هفت سد مخزنی و ۱۲ تغذیه مصنوعی در استان وجود دارد.
وی اظهار داشت: سدهای مخزنی و تغذیه مصنوعی ۱۰۰ میلیون متر مکعب از روان آب های استان را مهار می کند و همچنین بخش زیادی از روان آب ها در بندسارهای کشاورزی و توسط مردم مهار و مورد استفاده قرار می گیرد.
امامی گفت: امید است با ادامه بارندگی ها در استان شاهد ورودی مناسب و ذخیره سازی آب بیشتر در سدهای استان باشیم تا بخشی از مشکلات خشکسالی رفع شود.
وی یادآور شد: خراسان جنوبی حدود ۲۰ سال است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند لذا این میزان آبگیری و ذخیره سازی سدها مشکل کمبود آب را رفع نمی کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی ادامه داد: بایستی با مدیریت منابع آب به ویژه در بخش کشاورزی، اجرای برنامه های احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان ادامه یابد.
وی با بیان اینکه ۲۰ درصد پهنه استان جزو مناطق پر باران است اظهار داشت: در بخش های زیادی از این پهنه ها سدهای تغذیه مصنوعی انجام شده یا در دست اجرا قرار دارد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله