#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۶۵۹ نفر معلم برای سال تحصیلی جدید نیاز است که امسال وزارت آموزش و پرورش اجازه داده از ظرفیت دانشجو معلمان سال سوم به صورت حق التدریس استفاده شود که این مهم در حال پیگیری است.

علیرضا موسوی‌نژاد،  در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پروژه ساختمان در حال احداث اداره کل در سایت اداری بیرجند با متراژ پنج هزار مترمربع و سه طبقه در حال انجام است، گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۲ آغاز شده است و با هزنیه کرد ۲۶ میلیارد تومان اکنون ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان نیازمند ۶۰ میلیارد تومان است که درخواست می شود در ذیل پروژه های متمم سفر اول رئیس جمهور و مصوبات سفر آینده گنجانده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری اولین جشنواره کشوری هنر سمپاد خبر داد و افزود: این جشنواره در چهار رشته پوستر، انیمیشن، نقالی و عکاسی برگزار می‌شود و دو رشته پوستر و انیمیشن با محوریت نشان سمپاد (مدارس استعدادهای درخشان کشور) برگزار می‌شود.

موسوی نژاد ادامه داد: تاکنون هشت هزار اثر در رسته های مختلف به دربیرخانه این جشنواره ارسال شده است که داوری خواهد شد و مراسم اختتامیه با حضور ۱۰۰ دانش آموز از سراسر کشور در تیرماه در بیرجند برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بدون دلایل موجه نباید گواهی نامه المثنی صادر شود، تصریح کرد: برای جلوگیری از این کار و سوء استفاده احتمالی شخص متقاضی پیشنهاد می شود مبلغ صدور به پنج میلیون ریال افزایش یابد و سالانه نیز ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

موسوی نژاد گفت: در بررسی به عمل آمده تعداد ۶ هزار و ۱۵۸ نفر از دانش آموزان که در طی سه سال گذشته به پایه های بالاتر ارتقا بافته اند علی رغم تلاش مجدانه و دلسوزانه آموزگاران اما به دلایل از جمله نبود زیرساخت های و امکانات، عدم همراهی و پشتیبانی والدین در پایه دوم و ششم تحصیلی مهارت لازم برای خواندن و نوشتن را کسب نکرده اند که در همین راستا با تأمین اعتبار مورد نیاز طرح جبران مهارت خواندن و نوشتن در تابستان امسال اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تشکیل ۳۷۱ پایگاه اوقات فراغت درخراسان جنوبی برای تابستان امسال خبر داد و گفت: این پایگاه در کانون‌های فرهنگی تربیتی، اردوگاه ها، دارالقرآن ها، سالن‌های ورزشی، پژوهش سراها، کانون‌های پرورش فکری، انجمن اسلامی، هلال احمر، سازمان دانش آموزی و بسیج دانش آموزی فعالیت خواهند کرد.

وی شعار اصلی اوقات فراغت امسال را (هر دانش آموز یک مهارت) برشمرد و افزود: تحقق شعار امسال و سیاست‌های تحول بنیادین آموزش و پرورش از مهمترین سیاست های اوقات فراغت دانش آموزی امسال است